اهم اخبار

تولید برگ سبز چای ۷ درصد افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان چای گفت: در چین نخست، تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب جهانساز وضعیت تولید برگ سبز چای را خوب ارزیابی و پیش‌بینی کرد؛ امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شود.

او ارزش برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نزدیک به ۲۵ در صد این مبلغ بالغ بر ۱.۸ میلیارد تومان سهم دولت و ۷۵ درصد معادل ۵۴۹ میلیارد تومان سهم کارخانجات است.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: تاکنون کارخانجات چای بیش از ۶۰ درصد سهم خود حدود ۳۴۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده‌اند.

جهانساز با بیان اینکه برداشت چای تا پایان مهر ادامه خواهد داشت، گفت: سهم دولت از خرید برگ سبز چای هنوز پرداخت نشده و ما پیگیر هستیم و مکاتبات اولیه و برآورد‌ها انجام شده و منتظر تامین اعتبار هستیم.

به گفته او، سال گذشته ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد.

جهانساز با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور گفت: سازمان هواشناسی کشور، بارندگی‌های خرداد و تیر ماه را نرمال و بیش از نرمال پیش‌بینی کرده و تاکنون این پیش‌بینی‌ها تحقق یافته است و از این رو در چین نخست با افزایش ۷ درصدی تولید برگ سبز چای را داشته‌ایم.

رئیس سازمان چای کشور در مورد قیمت تضمینی چای گفت: امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک، ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان با ۵۲ درصد افزایش و برگ سبز چای درجه دو، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با ۶۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تعیین شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *