اهم اخبار

تولید محصولات باغی ۱۲ میلیون تن برآورد شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مرکز آمار ایران اعلام کرد: براساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری باغداری ۱۴۰۱، مقدار تولید محصولات دائمی ١٢ میلیون تن برآورد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مرکز آمار ایران؛ نتایج حاصل از طرح آمارگیری باغداری در سال ۱۴۰۱ توسط مرکز آمار ایران منتشر شد. بر این اساس، ۶۴ درصد از کل تولید محصولات باغی در سال ١۴۰۱ مربوط به محصولات سیب، پرتقال و نارنگی، انگور و خرما بوده است.

طرح آمارگیری باغداری در سال ١۴۰۱ اجرا شد. بر اساس نتایج حاصل از طرح یاد شده، مقدار تولید محصولات دائمی در سال ١۴۰۱حدود ١٢ میلیون تن برآورد شده است.

مساحت باغ‌ها و قلمستان‌های کشور در سال ١۴۰۱، حدود ۱.۹ میلیون هکتار برآورد شده که ۶۹ درصد باغ ساده (تک محصولی) و ٣١ درصد باغ مخلوط (چند محصولی) بوده است.

مقایسه نتایج حاصل از این طرح با دوره قبل نشان می‌دهد که مقدار تولید محصولات دائمی حدود ٨ درصد کاهش یافته است. ۶۴ درصد از کل تولید محصولات باغی در سال ١۴۰۱ مربوط به محصولات سیب، پرتقال و نارنگی، انگور و خرما بوده است.

مقدار تولید پرتقال و نارنگی در سال ۱۴۰۱، در حدود ٣ میلیون تن برآورد شده که ٩ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٨ یافته است.

مقدار تولید سیب در سال ١۴۰۱، حدود ٢ میلیون تن برآورد شد که نسبت به سال ١٣٩٨ در حدود ١١ درصد کاهش داشته است.

برآورد مقدار تولید انگور در سال ١۴۰۱، حدود ١، ۴ میلیون تن بوده که ٢٧ درصد کاهش نسبت به سال ١٣٩٨ داشته است.

مقدار تولید خرما در سال ١۴۰۱، در حدود ١ میلیون تن برآورد شده که ٢١ درصد کاهش نسبت به سال ١٣٩٨ را نشان می‌دهد.

نتایج حاصل از این آمارگیری نشان می‌دهد که ۶۷ درصد باغ‌ها و قلمستان‌های کشور در ١٠ استان کشور (کرمان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان و زنجان) واقع شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *