اهم اخبار

قیمت گذاری ۳۲ قلم کالا متاثر از نرخ گندم است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، قیمت گندم را مبنای تعیین قیمت برای سایر محصولات کشاورزی خواند و قیمت‌گذاری ۳۲ قلم کالای مصرفی را متأثر از بهای گندم دانست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دست‌اندرکاران بخش کشاورزی، امنیت غذایی را برای کشور تامین کنیم.

او افزود:  شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام مهار تورم و رشد تولید بسیار هوشمندانه انتخاب شده و در توان اقتصاد کشور است. مهار تورم با رشد تولید ثمربخش است و با قیمت‌گذاری دستوری محقق نخواهد شد.

آقامیری با اشاره به اینکه باید بستر‌های تولید را فراهم کرده و توسعه دهیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه تولیدی و عهده‌دار تولید غذای مردم است.

او بر ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای پیش‌بینی نیاز روزانه مردم به محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: این کارگروه‌ها میزان تولید در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند، تا کمبود و کاهش تولید ایجاد نشود. در وزارتخانه جلساتی برای پیگیری مسائل تولید و مصرف برگزار می‌شود، در این نشست‌ها پیش‌بینی‌هایی برای مقدار تولید و عرضه کالا‌های اساسی بخش کشاورزی ارائه و تاثیر در قیمت محصولات را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت خرید تضمینی گندم گفت: براساس قانون اصلاح شده مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، قیمت‌گذاری برای محصولات کشاورزی به شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی واگذار شده برای این منظور جلسات مختلفی با حضور اعضا و ناظر شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که نماینده مجلس در این شورا است، تشکیل شد و در نهایت برابر قانون، قیمت گندم مصوب شد.

به گفته آقامیری، براساس قانون، شورایی برای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده، این شورا براساس خرد جمعی صلاحیت قانونی برای قیمت‌گذاری دارد و تصمیمات این شورا پس از تصویب، ابلاغ و قابل اجراست.

او گفت: گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است و تعیین قیمت غیرکارشناسی، بدون توجه به ابعاد آن، افزایش قیمت در سایر کالا‌ها را به دنبال خواهد داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *