اهم اخبار

تولید ۱۹۵۰۰ تن کود سولفات پتاسیم مورد نیاز کشور در استان قم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از تولید ۱۹۵۰۰ تن کود سولفات پتاسیم گرانوله و پودری مورد نیاز کشور طی سال های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، حسین زند گفت : در راستای اجرای سیاست های خودکفایی کشور دربخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کودهای شیمیایی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، کودهای شیمیایی مورد نیاز کشور تامین میشود.

حسین زند اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر در تولید و خودکفایی کودهای فسفاته و پتاسه را کم سابقه و بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود : با برنامه ریزی ها و اقدامات بعمل آمده از سال ۹۷ تاکنون مقدار ۱۷۹۰۰ تن کودهای سولفات پتاسیم گرانوله و پودری از محل قراردادهای منعقده واحدهای تولید کننده در استان قم تولید و در سطح کشور توزیع شده است.

حسین زند درباره تامین و تدارک کودهای پتاسیمی مورد نیاز کشور از محل تولیدکنندگان داخلی افزود : در سالجاری قرارداد تولید مقدار ۳۰۰۰ تن کودهای پتاسه با تولید کنندگان کودهای شیمیایی داخل استان جهت تامین نیاز کشور منعقد شده است که از محل آن تاکنون مقدار ۱۴۰۰ تن تولید و توزیع شده است و مابقی آن نیز طی برنامه زمانبندی شده به انجام خواهد رسید.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *