اهم اخبار

تولید ۹.۵ میلیون تن میوه‌های گرمسیری هدفگذاری شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد گفت: تولید بیش از ۹.۵ میلیون تن میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری از در برنامه هفتم هدفگذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی گفت: در برنامه هفتم اصلاح، نوسازی و جایگزینی ۳۳۰ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری پیش‌بینی شده است.

جلیلی‌مقدم افزود: براساس اهداف برنامه هفتم، سالانه به طور متوسط ۶۵ هزار هکتار از باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری باید اصلاح، نوسازی و یا با ارقام جدیدی جایگزین شوند.

او ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، به منظور افزایش کمی و کیفی تولید و استفاده بهینه از نهاده‌ها، در باغات درجه دو عملیات اصلاحی انجام می‌دهیم و در باغات درجه سه و فرسوده که قابلیت اصلاح ندارند و محصولاتشان اقتصادی نیست، ارقام تجاری و سازگار با منطقه جایگزین ارقام قبلی می‌شوند.

جلیلی‌مقدم افزود: بخش اعظم برنامه ما برای این باغات، عملیات اصلاحی و نزدیک به ۳۰ درصد نیز عملیات جایگزینی ارقام خواهد بود.

او موضوع مصرف نهاده‌ها، منابع آبی و افزایش بهره‌وری را برای وزارت جهاد کشاورزی مهم دانست و گفت: در اهداف برنامه هفتم  نیز بر استفاده بهینه از عوامل تولید، نهاده‌های کشاورزی و آب، ارتقای بهره‌وری، تشکیل زنجیره تامین‏ اجرای الگو کشت و کشت قراردادی تاکید شده است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی در همین حال بر توزیع به موقع نهاده با قیمت مناسب میان باغداران تاکید کرد و گفت: نوع کود مصرفی، کیفیت، زمان مناسب مصرف و میزان مناسب آن در بهبود کمی و کیفی محصول اثرگذار است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *