اهم اخبار

تولید ۱۰ هزار تن ماهی خاویاری تا پایان برنامه ششم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال پایانی برنامه ششم توسعه تولید خاویار به بیش از ۱۰ تن و ۱۰ هزارتن ماهی خاویاری خواهد رسید.

حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص برنامه های شیلات برای تولید و صید ماهی های خاویاری اظهار کرد: دریای خزر پس از فروپاشی شوروی سابق در همه زمینه ها دچار مشکل شد و هجوم کشورهای تازه استقلال یافته به دریای خزر برای بهره برداری از آن و فعالیت نفتی و صنعتی آن کشورها در دریای خزر ذخایر را کاهش داده است و ما امروز ۷ سال است که ۵ کشور توافق کردند فقط برای فعالیت های بازسازی ذخایر و تحقیقات صید کنیم و فعالیت صید تجاری ممنوع شده است.

وی افزود: در همین راستا ما پرورش ماهی خاویاری را در دستور کار خود قرار داده ایم. خوشبختانه  در سال گذشته بیش از ۲ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری تولید، صادر و به بازار مصرف ارسال شده است. بیش از ۲ تن خاویار پرورشی تولید شده که یک تن از آن صادر شده و یک تن به مصرف داخلی رسیده است.

صالحی در رابطه با تولید خاویار ادامه داد: امسال تولید خاویار پرورشی قطعا بیش از ۳ تن خواهد بود. امروز پرورش ماهی خاویاری در دستور کار سازمان شیلات قرارگرفته است. با هدف گذاری که ما کردیم و توافقی که با استان‌های شمالی انجام شده در سال پایانی برنامه ششم توسعه تولید خاویار به بیش از ۱۰ تن و ۱۰ هزارتن ماهی خاویاری خواهیم رسید.

رئیس سازمان شیلات با اشاره به نحوه صادرات ماهی خاویاری تصریح کرد: کل ماهیان خاویاری که تولید می شود در اختیار تولید کننده است و به هرکس که بخواهد می فروشد در امر فروش و یا صادرات دولت هیچ نقشی ندارد. انحصاری دست کسی ندارد و بر عهده خود تولید کننده است ما فقط کنترل تولید را برعهده داریم.

 

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *