اهم اخبار

تکذیب فساد محموله های نهاده دامی در گمرکات شمال به دلیل قرنطینه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد هیچ محموله ای (نهاده دامی) در گمرکات شمال کشور وجود ندارد که به دلیل موضوعات قرنطینه گیاهی معطل مانده باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در واکنش به خبری تحت عنوان “احتمال فاسد شدن چند ده هزار تن نهاده دامی دولتی و خصوصی در گمرکات شمال کشور” نوشت:

۱-طبق قانون و ضوابط، صدور مجوز قرنطینه گیاهی برای محموله های دامی منوط به ارائه اسناد معتبر همراه کالا و سلامت آن از نظر عدم آلودگی به آفات و بیماری ها و علف های هرز قرنطینه ای است.

در حوزه قرنطینه گیاهی، سازمان حفظ نباتات به محض دریافت اسناد و مدارک معتبر و متعاقب آن بازدید و بررسی محموله های کشاورزی و حصول اطمینان از عدم آلودگی به آفات، بیماری ها و علف های هرز قرنطینه ای اجازه ترخیص صادر و هیچگونه تعللی ایجاد نمی شود.

۲- بر اساس بررسی های به عمل آمده هیچ محموله ای (نهاده دامی) در گمرکات شمال کشور وجود ندارد که به دلیل موضوعات قرنطینه گیاهی معطل مانده باشد.

۳-با توجه به حساسیت ویژه سازمان به محض رویت اظهارات جناب آقای ارونقی معاون محترم فنی و امور گمرکی سازمان گمرک ایران در آن خبرگزاری محترم بلافاصله با ایشان مکاتبه و درخواست گردید تا چنانچه مصداق یا مصادیقی از نهاده های دامی معطل مانده در گمرک به دلیل تشریفات قرنطینه ای سراغ دارند سریعا اعلام تا رسیدگی و اقدام لازم به عمل آید.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: تینسم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *