اهم اخبار

ثبات قیمت گوشت قرمز در بازار/ نیاز پایتخت به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه گوشت قرمز مورد نیاز استان تهران تامین است، گفت: مجموع نیاز ماهانه پایتخت به گوشت قرمز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن است که تامین آن باعث آرامش بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ جبرئیل برادری درباره تنظیم بازار گوشت قرمز، اظهار داشت: در حوزه تنظیم بازار کالاهای اساسی سیاست‌گذاری و برنامه ریزی برای ۴۴ قلم کالا به مجموعه جهاد کشاورزی تفویض شده است.

وی افزود: قرار بود پیش‌نیازها و الزامات برای طرح تنظیم بازار به مجموعه جهاد کشاورزی محول شود، اما این اتفاق نیفتاد؛ بنابراین ما وظایف خود را بر اساس رویکرد تحولی و جهادی انجام دادیم.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه روزانه ۴۵۰ تن گوشت قرمز گوسفندی و گوساله به مصرف می‌رسد، تصریح کرد: طبق آمارهای موجود روزانه ۸۰۰ رأس گوساله و ۹ هزار رأس گوسفند کشتار می‌شود و بخشی دیگر از نیاز مصرفی استان تهران از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

برادری اظهار داشت: التهابات موجود در بازار به دلیل افزایش هزینه‌های بازاررسانی، نهاده‌های دامی، قاچاق دام و سایر مسائلی بوده که توسط دولت کنترل شده و بازار به آرامش نسبی رسیده است.

وی گفت: قاچاق بخشی از دام کشور به دلیل نوسان نرخ ارز، گاهی موجب التهاب در بازار می‌شود که وزارت جهاد کشاورزی با واردات لاشه کشتار گوسفندی و گوساله به طور نسبی بازار را به آرامش رسانده تا جایی که اکنون عرضه و تقاضا با یکدیگر برابر است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به همکاری بازرسان اتاق اصناف در پایش بازار، افزود: در بحث تشدید نظارت و بازرسی‌ها، بازرسان ما روزانه در سطح استان فعال هستند و بر تمام مغازه‌ها و قصابی‌های این حوزه مستمر رصد و پایش دارند تا جایی که با هرگونه گران‌فروشی به شدت برخورد می‌شود.

برادری اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی و نظارت انجام شده که واحدهای متخلف روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان جریمه شدند، البته این مهم شامل تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز می‌شود.

وی اظهار داشت: در حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله تامین و در اختیار واحدهای بسته‌بندی قرار می‌گیرد که موظف هستند با قیمت‌های تنظیم بازاری این محصولات را عرضه کنند به طوری که اکنون ران گوشت گوساله و گوسفندی ۲۹۹ هزار تومان، لاشه‌گوشت گوسفندی ۲۸۲ هزار تومان، لاشه‌گوشت گوساله ۲۲۰ هزار تومان است.

به گفته رییس جهاد کشاورزی استان تهران، ۲۵ تا ۳۰ تن گوشت قرمز در برخی مراکز مانند فروشگاه زنجیره‌ای، سازمان میادین میوه‌وتره‌بار با قیمت‌های مصوب و تنظیم بازاری در سطح غرفه عرضه می‌شود.

برادری گفت: شهروندان برای موضوعات گران فروشی می‌توانند از طریق سامانه پیامکی و ۱۲۴ شکایات خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت توسط بازرسان کنترل و برخورد انجام گیرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *