اهم اخبار

جوجه ریزی آبان به بالای ۱۲۰ میلیون قطعه می‌رسد/ نرخ جوجه یکروزه کماکان بالاتر از نرخ مصوب

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هم اکنون کمبود مرغ نداریم و برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی آبان به بالای ۱۲۰ میلیون قطعه برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه کماکان بالاتر از نرخ مصوب است، اظهار کرد: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بدست مرغدار می رسد.

وی افزود: با توجه به مبنای جوجه ریزی در سامانه سماصط  بدنبال ساماندهی تقاضا برای جوجه ریزی هستیم که همین امر موجب شده قیمت جوجه نسبت به عرضه و تولید افزایش چندانی نداشته باشد.

کمالی سروستانی با اشاره به عرضه مناسب مرغ در بازار بیان کرد: بنابر گزارش های اعلامی از برخی استان ها، عرضه گوشت مرغ نسبت به تقاضا بهتر است که با این وجود قیمت گوشت مرغ روند ثابتی را طی می کند.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده را ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: گرچه قیمت مصوب مرغ رسما اعلام نشده است، اما به هر حال مسئولان می دانند که قیمت مصوب قبل جوابگوی هزینه های تولید نیست که امیدواریم هر چه سریع تر اعلام شود تا مرغداران از سردرگمی نجات یابند.

وی درباره قیمت اعلامی اخیر مرغ گرم از سوی مدیرعامل پشتیبانی امور دام بیان کرد: تازمانیکه نرخ مصوب به طور رسمی اعلام نشود، مغازه داران بسته به نقاط مختلف شهر با قیمت های دلخواه عرضه می کنند‌.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت عرضه و تقاضا در صنعت مرغداری گفت: قیمت مرغ تا حد زیادی تابع عرضه و تقاضاست و قیمت های دستوری تا حدی می تواند اثر گذار باشد.

وی ادامه داد: شبکه مویرگی توزیع بعد از کشتارگاه نشان می دهد که کارکرد مناسبی ندارند چرا که کنترل خاصی بر قیمت مصرف کننده در مغازه ها نیست و همین امر موجب شده تا مرغ در برخی مناطق با قیمت بالاتری عرضه شود.

کمالی سروستانی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را بالای ۲۱ هزار تومان و مرغ گرم برای مصرف کننده را ۳۱ هزار تومان اعلام کرد‌.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه جوجه ریزی آبان بالاتر از مهرماه خواهد بود، گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی آبان به بالای ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که در صورت تامین نهاده های دامی و تحقق این میزان جوجه ریزی، عرضه گوشت مرغ به بالای ۷ هزار تن خواهد رسید.

به گفته کمالی سروستانی، با تحقق ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی نگران اشباع بازار و سقوط قیمت گوشت مرغ در کشور هستیم.

این مقام مسئول از عرضه روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تن گوشت مرغ در کشور خبر داد و گفت: این میزان جوابگوی نیاز کشور است چرا که در شرایط کنونی مغازه ای نیست که مرغ وجود نداشته باشد، اما عرضه مرغ دولتی کم است که ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *