اهم اخبار

جوجه ریزی آذر به ۱۲۰ میلیون قطعه می رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیرانجمن‌تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی آذر به ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که این‌میزان مازاد بر نیاز کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا صدیق پور گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ تا ۹ هزار تومان بسته به سن، سویه و نژاد است که با قیمت تمام شده اختلاف معناداری دارد.

به گفته او، بنابر آمار در آبان ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این میزان ۱۰ تا ۲۰ میلیون قطعه بیش از نیاز کشور است.

صدیق پور می‌گوید: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی آذر به ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که این میزان مازاد بر نیاز بازار داخل است که در نهایت این امر قیمت را تحت شعاع قرار می دهد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: بنابر اعلام مرکز پژوهش های مجلس بعد از اصلاح نظام یارانه، سرانه مصرف مرغ ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین جوجه ریزی واحدهای مرغداری و تولید مرغ به همین تناسب باید کاهش یابد تا تولیدکنندگان مرغ گوشتی کمتر دچار آسیب شوند.

بنابر اعلام انجمن‌ جوجه یکروزه، متوسط قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۶ تا ۷ هزار تومان است، درحالیکه قیمت تمام شده مرغ بر مبنای جوجه ۱۵ هزار تومان لحاظ شده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *