اهم اخبار

در حاشیه مراسم روز ملى رعایت حقوق مصرف کنندگان صورت گرفت /گفتگوى دلسوزانه مهندس على شریعتى مقدم و دکتر اسحاق جهانگیرى معاون اول رییس جمهورى

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حاشیه تقدیر از گروه بین المللی نوین زعفران  گفتگوى دلسوزانه مهندس على شریعتى مقدم و دکتر اسحاق جهانگیرى معاون اول رییس جمهورى در خصوص وضعیت صنعت غذا صورت گرفت که مشروح آن به شرح ذیل است .

اگر ٣٠٠ هزار شغل و یک میلیارد دلار توسعه صادارت مى خواهید ، برنامه ریزى براى جهش صادراتى زعفران ایران از طریق افزایش مصارف زعفران به راه کارهاى عملیاتى و حمایت واقعى نیاز دارد . با توجه به تغییرات اقلیمى و کاهش شدید منابع آبى بخصوص در استان هاى خراسان رضوى و جنوبى ، حمایت مؤثر از تغییر الگوى کشت و ایجاد ارزش افزوده هر چه بیشتر در بخش کشاورزى با صرفه جویى در مصرف آب ضرورى است ، لیکن هر گونه توسعه کشت مستلزم توسعه بازار مصارف زعفران در درجه اول و نیز افزایش بهداشت، کیفیت و راندمان تولید مى باشد .

على شریعتى مقدم در حاشیه مراسم روز ملى حمایت از مصرف کنندگان در گفتگو با معاون اول رییس جمهور افزود : توسعه مصارف جهانى زعفران مستلزم حمایت منسجم حاکمیتى بخصوص اراده و اقدام به موقع بخش هاى دولتى مسئول است . ارز آورى ، تزریق نقدینگى به خانواده هاى فعال در این بخش ، مهاجرت سرمایه از شهر به روستا و پایدارى اقتصاد روستایى در بسیارى از مناطق خراسان رضوى با جهش صادراتى زعفران در سالهاى ١٣٧٢ تا ١٣٨۴ اتفاق افتاده است و با تغییرات همه جانبه در سطح ملى و بین المللى هم اکنون مجدداً قابل تکرار و ضرورى است .

مهندس على شریعتى مقدم رییس کمیسیون کشاورزى و آب اتاق بازرگانى ، صنایع ، معادن و کشاورزى خراسان رضوى، که اخیراً به عنوان پر افتخارترین صادرکننده ممتاز و نمونه ملى در شرق کشور نیز مورد تشویق قرار گرفته بود مى افزاید : زعفران ارزشمندترین محصول کشاورزى جهان با نیاز کم آبى از طرفى داراى فرصت هاى بیشمار اقتصادى بخصوص در مناطق خشک و محروم کشور است و از سوى دیگر با تهدید توسعه تولید و رقابت در کشورهاى دیگر مواجه است،

مدیرعامل نوین زعفران یکى از اقدامات و خدمات مناسب در عرصه ملى و بین المللى براى زعفران ، توسط بخش خصوصى را سرمایه گذارى صنعتى در بالاترین سطح بین المللى و ارائه بالاترین کیفیت با بهترین بسته بندى و خدمات و شرایط مناسب در بازارهاى خارجى مى داند که برخى صادر کنندگان تخصصى به آن اهتمام دارند و در مواردى نیز افراد متفرقه و … با رقابت منفى به آن آسیب مى زنند . با معرفى هر چه بیشتر و بهتر زعفران . بخصوص خواص دارویى متعدد و آخرین یافته هاى پزشکى در مورد زعفران و لزوم مصرف حداقل ١٠٠ تا ٢٠٠ میلى گرم زعفران در روز براى بهره مندى از خاصیت هاى پیشگرانه زعفران در پیرى، افسردگى، انواع سرطان ، تضعیف قواى جنسى ، پیرچشمى ، مشکلات ریه و کبد و دستگاه تنفسى ، نوسان فشار خون و بخصوص جلوگیرى از سکته فلبى و مغزى است.

بنابراین زعفران به تنهایى داروخانه کوچک است! و اطلاع رسانى گسترده در این موارد در بازارهاى خاص هدف و توجه به برندسازى و نفوذ در بازارها ، از راهکارها و جنبه هاى جهش صادراتى در بازارهاى اولویت بندى شده مى تواند باشد . مدیر عامل نوین زعفران اعتفاد دارد بایستى با هم دلى و هم افزایى همه بگوشیم با کمک زعفران ایران ، تحول در کاهش مصرف آب بخش کشاورزى ، ایجاد اشتغال ، افزایش ارزش افزوده و ارزش افرینى براى میهنمان فراهم آوریم .

على شریعتى مقدم در روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، تنها تولیدکننده صنعت غذاى کشور بود که موفق به دریافت گواهینامه و تندیس طلاییى ملى حقوق مصرف کننده از دکتر اسحاق جهانگیرى ، خانم دکتر پیروز بخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملى استاندارد ایران ، مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت و مهندس غلامحسین شافعى رییس اتاق ایران شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *