اهم اخبار

حجتی خبر داد:آبیاری ۲ میلیون هکتار مزارع کشاورزی با قطره‌

image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سطح سیستم های نوین آبیاری در کشور امسال از مرز ۲ میلیون هکتار عبور کرده است. در این زمینه امیدواریم سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار به سطح سیستم‌های نوین آبیاری در کشور افزوده شود.

به گزارش ایسنا، محمود حجتی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای که در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه از آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون، حجم و شتاب توجه به بحث سیستم های نوین آبیاری چند برابر شده است. در این زمینه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، منابع خوبی به این کار اختصاص داده شده است.

او با اشاره به بحث کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز و نهال‌های کشت شده در آن منطقه، افزود: در ارزیابی‌های اولیه‌ای که توسط ستاد ساماندهی ریزگردها در استان خوزستان انجام شده، حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار هکتار کانون ریزگرد در خوزستان شناسایی شده است. مطالعات نهایی و جامع این کانون ها در سطح ۸۵ هزار هکتار تکمیل شده است و در این زمینه برنامه های عملیاتی نیز تا حدود ۸۰ درصد اجرایی شده است.

حجتی ادامه داد: در گذشته آب مورد نیاز این منطقه به صورت موقتی با همکاری مجتمع پرورش ماهی آزادگان از این محل تامین می‌شد، اما خوشبختانه با همکاری و تلاش‌های صورت گرفته، امروز به صورت مستقیم آب از ایستگاه پمپاژ رودخانه کارون به کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز منتقل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این کار امیدواریم آب به نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد اهواز برسد. همچنین امیدواریم با این کار آب به آرامی به هورهایی که در پایین دست هستند برسد تا با آبگیری این تالاب‌ها، مشکلات موجود از بین بروند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط