اهم اخبار

حداکثر نیاز هندوانه شب یلدا ۱۲۰ هزار تن است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی گفت: برآورد تقریبی نیاز مصرف هندوانه شب یلدا ۱۲۰ هزار تن است که با احتساب تولید پاییز، تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین اصغری گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته مجموع تولید هندوانه پاییز به حدود ۲۹۰ هزار تن می رسد.

او نیاز مصرف هندوانه شب یلدا را ۱۲۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: اگر شرایط خاص از جمله آسیب رسیدن به مزارع ناشی از شرایط بارندگی، سیل و … اتفاق نیفتد، تعادل نسبی عرضه و تقاضا برای ایام پایانی فصل پاییز انتظار می رود.

اصغری ادامه داد: با توجه به ابلاغ برنامه الگوی کشت در کشور و ابلاغ برنامه‌های دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی منطبق با برنامه‌های ملی صورت گرفته، ۹۵ درصد سطوح اجرایی استانی منطبق بر برنامه‌های الگوی کشت بوده است.

مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهاد گفت: بنابر آمار سطح زیر کشت هندوانه ۷۰ هزار و ۱۰ هکتار با عملکرد ۴۳.۱ تن در هکتار و تولید سه میلیون و ۱۳ هزار و ۹۶۱ تن، سطح زیر کشت خربزه ۴۹ هزار و ۷۲۷ هکتار با عملکرد ۲۶.۵ تن در هکتار و تولید یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۶۲۹ تن، سطح زیر کشت سایر جالیز ۲۹ هزار و ۳۸۸ هکتار با عملکرد ۲۹.۴ تن در هکتار و تولید ۸۶۳ هزار و ۴۵۲ تن است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *