اهم اخبار

حذف تخفیف در منوی رستوران های مک دونالد و سایر غول‌های فست فود جهان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی که بحران مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا جای خود را به بهبود اقتصادی سریع می دهد، گزارش شده است که رستوران های زنجیره ای فست فود ایالات متحده جای تخفیف در منوهای خود را به وعده های غذایی ترکیبی گران قیمت داده اند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، در حالی که بحران مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا جای خود را به بهبود اقتصادی سریع می دهد، گزارش شده است که رستوران های زنجیره ای فست فود ایالات متحده جای تخفیف در منوهای خود را به وعده های غذایی ترکیبی گران قیمت داده اند.

بر اساس این گزارش، رستوران های زنجیره ای فست فود مانند “مک دونالد”، “کی اف سی” و ” وندیز” به منظور افزایش فروش و سود خود و جبران افزایش هزینه های مواد غذایی، شروع به حذف غذاهای ارزان قیمت در منوهای خود کرده و آنها را با وعده های غذایی جدید و گران قیمت جایگزین می کنند.

در این استراتژی که گفته می شود فروش سالانه رستوران های دارای سرویس محدود را به میزان ۱۱٫۵ درصد در ماه گذشته افزایش داده است، تعداد غذاهای ۵ دلاری و ارزان تر کاهش یافته و به جای آنها وعده های غذایی ترکیبی ۱۰ تا ۳۰ دلاری و گران‌تر افزایش پیدا کرده است.

بر اساس داده های بلک باکس اینتلیجنس Black Box Intelligence ، حاشیه سود نیز در چندین رستوران زنجیره ای افزایش یافته است.

پیتر صالح، تحلیلگر موسسه BTIG در این باره گفت: غذاهای ترکیبی در منو در واقع برای سود نیستند. همه گیری کرونا همچنین زنجیره های فست فود را مجبور به جلوگیری از تولید اقلام جدید کرده است.

گزارش شده است که رستوران های کی اف سی در منوی خود سینی مزه “فیلاپس” ۵ دلاری را که شامل یک پای ظرفی یا مرغ، همراه با یک نوشیدنی ، شیرینی و گاهی اوقات یک بیسکویت بود و در سال ۲۰۲۰ عرضه می شد،‌ متوقف کرده است.

در عوض، این رستوران زنجیره ای وعده های غذایی خانوادگی را که حدود ۳۰ دلار هزینه دارند، اکنون عرضه می کند.

فست فود زنجیره ای “دومینوز پیتزا” Domino’s Pizza  نیز تبلیغات پیتزاهای نصف قیمت خود را برای سفارشات آنلاین به حالت تعلیق درآورده است و می گوید برای افزایش بازدید از این فروشگاه به این تخفیف نیازی ندارد.

وندیز، یکی از قدیمی ترین رستوران های زنجیره ای ایالات متحده، نیز غذاهای ترکیبی ارزان خود را که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و شامل موارد ۹۹ سنتی بود، جایگزین کرده است.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *