اهم اخبار

حمایت از کشاورزان داخلی سیاست روسیه برای مقابله با تحریم های آمریکا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پس از تحریم های آمریکا، روسیه برای اینکه از تولید داخل حمایت کند قراردادهای خرید خود از کشاورزان داخلی را از ۴۹ درصد به ۵۷ درصد افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بر اساس اعلام نخست وزیر روسیه، سال گذشته تراز تجاری بخش کشاورزی این کشور مثبت بود و صادرات بیشتری  نسبت به واردات انجام داده است.

نخست وزیر این کشور در جلسه پرسش و پرسش با مجلس دومای روسیه اعلام کرد: « حجم صادرات صنایع کشاورزی روسیه در سال گذشته از ۲۷۱ میلیارد روبل گذشته در حالی که حجم واردات تنها یک  میلیارددلار بود.»

وی به نقش مهم بخش خصوصی در رشد صادرات کشاورزی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی زیرساخت های لازم را به خوبی فراهم کرده و به این دلیل صادرات را تسهیل کرده است.

برنامه های حمایت دولت از بخش کشاورزی پس از تحریم های ۲۰۱۴ که روابط روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا به حداقل رسید، صورت گرفت. روسیه هم در پاسخ به تحریم های آمریکا واردات خود از این کشور و اتحادیه اروپا را قطع کرد.

بر اساس اعلام «میشوستین»، پس از تحریم های آمریکا، روسیه خرید خود را از تولید داخل افزایش داد و برای اینکه از تولید داخل حمایت کند قراردادهای خرید خود از منابع داخلی را از ۴۹ درصد به ۵۷ درصد افزایش داد.

اوایل امسال وزیر کشاورزی روسیه گزارش داد که صادرات غذای روسیه رکورد ۳۰٫۷ میلیارد دلار را در سال ۲۰۲۰ ثبت کرد که در مقایسه با سال گذشته که ۲۵٫۶ میلیارد دلار بود رقم قابل توجهی افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۰؛ محصولات کشاورزی روسیه به ۱۵۰ کشور جهان صادر شد و کشور  چین با واردات ۴ میلیارد دلار بزرگترین بازار صادراتی روسیه به حساب می آمد.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *