اهم اخبار

حمل هوایی سیب آذربایجان غربی به کشورهای هدف

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: حمل سیب در قالب سیسیتم حمل و نقل هوایی ( کارگو)  به کشورهای هدف توسط سازمان تعاون روستایی انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ نادر صادقی امروز ۲۶ دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به هماهنگی های لازم با سازمان تعاون روستایی کشور مبنی بر خرید و صادرات سیب درجه یک استان از طریق سیستم حمل و نقل هوایی به کشورهای مختلف، گفت: در این زمینه سازمان تعاون روستایی همانگونه که سیب صنعتی کشاورزان را به به صورت تضمینی خریداری کرد، در حوزه خرید سیب صادراتی و حمل و نقل هوایی نیز ورود پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به پیگیری های استاندار آذربایجان غربی و حضور مدیر عامل سازمان تعاون روستایی ایران در استان و برگزاری جلسات مختلف در زمنیه رفع مسائل و مشکلات صادرات سیب استان، افزود: سازمان تعاون روستایی، سیب درجه یک صادراتی استان را از صادرکنندگان و صاحبان این محصولات که درسردخانه های استان موجود است، را خریداری و اقدام به صادرات  سیب به کشورهای هدف خواهد نمود و در این شرایط صادرکنده قطعا به نفع اقتصادی خود خواهد رسید.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی چند فروند هواپیمایی باری را برای روند صادرت سیب استان تدارک دیده است که با سوخت دولتی این حمل و نقل هوایی  بصورت مکرر تا پایان صادرات سیب استان به کشورهای هدف انجام خواهد شد.

صادقی تاکید کرد: در سال جاری یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن تولید سیب استان بود، که حدود ۳۵۰ هزار تن سیب صنعتی  و مابقی سیب درجه یک و دو جهت صادرات یا توزیع در بازارهای داخلی در ۴۰۰ سردخانه استان نگهداری شد .

وی تاکید کرد : با توجه به هماهنگی استاندار با مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور ، در کمترین زمان ممکن حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن از سیب صنعتی کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی به جمع مبلغ حدود ۵۰ میلیارد تومان به صورت تضمینی خریداری شد که تماما به کشاورزان عزیز پرداخت گردید ، از طرف دیگر حدود ۲۹۸ هزارتن سیب صنعتی کشاورزان نیز توسط کارخانه‌های کنسانتره استان و سایر استانها نقداً از کشاورزان خریداری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ۷ برابر شدن صادرات سیب از گمرکات استان به نسبت مدت مشابه سال قبل افزود: بر اساس اعلام اتحادیه سردخانه‌ داران استان در حال حاضر حدود ۴۴۰ هزارتن سیب درجه یک و دو در سردخانه‌های استان باقی مانده که تنها ۲۰۰ هزار تن آن قابلیت صادرات دارد که امیدواریم با استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی (کارگو) شاهد شتاب بخشیدن در روند صادرات سیب به عنوان یکی از محصولات استراتژیک استان باشیم. 

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *