اهم اخبار

خاوازی: مراکز لجستیک کشاورزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مراکز لجستیک کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: این مراکز باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود و ما هیچ محدودیتی در حمایت از بخش خصوصی نداریم.

«کاظم خاوازی» در جریان حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و ارتباط ویدئو کنفرانس با روسای مراکز استان‎ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در جیرفت اظهار داشت: بخش خصوصی می‌تواند به فرآوری و ساماندهی بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی کمک کند.

وی تاکید کرد: در خصوص ایجاد مراکز لجستیک کشاورزی باید گفت که ۱۰۰ درصد این کار باید در بخش خصوصی اتفاق بیفتد و در همین راستا یک بخش خصوصی در مازندران مورد حمایت قرار گرفته و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: یک مرکز لجستیکی هم در استان فارس برنامه‌ریزی شده که حمایت کامل از این طرح در دستور کار است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد مراکز لجستیک کشاورزی تصریح کرد: اگر استاندار کرمان و سایر همکاران ما در جیرفت هم اعلام آمادگی کنند و بخش خصوصی را پای کار بیاورند قطعاً از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار می‌دهیم چرا که احداث مراکز لجستیک کشاورزی یک موضوع بسیار مهم است.

خاوازی اضافه کرد: در بحث توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی هم آماده همکاری و پشتیبانی هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی اشاره‌ای هم به تولیدات مربوط به خوراک دام داشت و گفت: در تولیدات زیادی از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم و در بحث خوراک‌های دام نظیر ذرت هیچ کمبودی نداریم و با سفارشی که شرکت پشتیبانی امور دام در بحث کنجاله ذرت داده فکر می‌کنم طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده بتوانیم بازار خوراک دام را اشباع کنیم.

وی با بیان اینکه استانداردسازی محصولات کشاورزی از برنامه‌های جدی وزارت جهادکشاورزی است، گفت: برای این موضوع، دبیرخانه و ستاد تشکیل داده‌ایم چراکه اتحادیه‌های اروپا و آسیا خرید محصولات کشاورزی را به موضوع استانداردسازی و شناسایی دقیق مزارع تولیدی مرتبط کرده‌اند. در این رابطه پیگیر تعین یک مجری هستیم.

به گفته خاوازی، تولیدات کشاورزی ایران، سالم‌ترین تولیدات دنیا هستند چراکه میزان سم و کودی که در کشور ما مصرف می‌شود به مراتب کمتر از سایر کشورها است.

وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از قسمتهای مختلف ایرنا با حضور در تحریریه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

پارک لُجستیک کشاورزی، یک مرکز لجستیکی است که بر فعالیت‌هایی در حوزه تجمیع، انبارداری، نگهداری، توزیع و خدمات ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی تمرکز دارد.

به گفته کارشناسان، مراکز لُجستیک کشاورزی درصد بالایی از نابسامانی حوزه تولید، بسته بندی و حمل و نقل و فروشِ تولیدات کشاورزی را برطرف می‌کنند.

سالانه حدود ۸۵ محصول زراعی و باغی به وزن ۴.۵ میلیون تن در جنوب استان کرمان تولید می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *