اهم اخبار

خراسان رضوی رتبه نخست‌کشور در پلاک‌گذاری دام را دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: رتبه نخست کشور در پلاک‌گذاری دامها متعلق به این استان با ۹ میلیون و ۸۱ هزار و ۷۴۵ راس دام سبک و سنگین است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)به نقل از ایرنا؛ احمد داوطلب افزود: هویت گذاری و پلاک گذاری دامها در استان خراسان رضوی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی ادامه داد: از مجموع هویت بخشی انجام شده دامها در استان خراسان رضوی تعداد ۷۲۶ هزار و ۲۲۹ راس دام پارسال پلاک گذاری شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای شناسایی و نقل و انتقالات دام در کشور و انجام خدماتی از جمله بیمه دام، پلاک کوبی و هویت گذاری دام از دامداران تقاضا می‌شود که اجرای این طرح را در گله‌ها همچنان تداوم دهند.

وی با بیان اینکه جمعیت دام سبک خراسان رضوی هشت میلیون و ۲۵۳ هزار راس است، افزود: جمعیت دام سنگین استان نیز تعداد ۳۶۰ هزار راس است.

داوطلب گفت: خراسان رضوی رتبه اول کشور از نظر برخورداری جمعیت دام سبک را دارد.

هدف طرح ملی پلاک‌گذاری دام، جلوگیری از سرقت و قاچاق، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار صحیح و کارآمدی بیشتر نظام بهداشتی دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و کنترل بازار عرضه و تقاضاست.

سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان خراسان رضوی تولید می‌شود.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *