اهم اخبار

خرید و فروش سویا در بازار آزاد بالاتر از قیمت روی کالا/ ورود سویای خوراکی به جیره خوراک دام

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت تولیدکننده سویای خوراکی در کشور ضمن‌ تائید ورود این محصول به جیره خوراک دام گفت: سویای خوراکی بالاتر از قیمت روی کالا در بازار خرید و فروش می‌شود اما با افزایش توزیع، نرخ این کالا در بازار به قیمت کارخانه نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم، صادق جایروندی اظهار داشت: تلاش داریم تا دست واسطه ها و دلالان را از بازار فروش سویا کوتاه کنیم و قیمتی که در بازار به فروش می رسد را به قیمت کارخانه نزدیک کنیم.

وی افزود: سویا و کنجاله سویا در این ۵/۱ سال گذشته بیشتر از همیشه اهمیت خود را رو در سبد غذایی مردم به شکل مستقیم و غیر مستقیم نشان داده چرا که با توجه به افزایش قیمت پروتئین حیوانی گوشت قرمز، پروتئین گیاهی سویا جایگزین مناسبی برای مصرف خانوار است که مورد اقبال گیاه خواران نیز از گذشته تا به امروز است.

 وی تصریح کرد: سویا می‌تواند بخشی از نیازهای پروتینی مردم را با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز برطرف کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از خوراک دام و طیور از همین محصول تامین می شود گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از نهاده های دامی از طریق واردات تامین می شود و در ماه های گذشته حسب تحریم های شدید و ظالمانه و همچنین فشارهای ناشی از همه گیری کرونا شاهد نوسانات قیمت مرغ و چالش های آن در بازار بودیم، سویا سهم عمده ای در سبد خانواده های ایرانی داشته است.

وی افزود: همین مساله پای واسطه ها و سودجویان رو به این عرصه باز کرده که برای منافع بیشتر خود فشار زیادی را به مصرف کنندگان سویا وارد کرده اند.

جایروندی گفت: با تمهیداتی در نظر گرفته شده  قیمت سویا در بازار به قیمت فروش کارخانه نزدیک شده و فروش این محصول  از ۱۷ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان رسیده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *