اهم اخبار

خسروتاج در روز ملی صادرات عنوان کرد:نرخ سود بانکی مشکل بخش صادرات/میزان صادراتمان رضایت بخش نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران علی‌رغم رشد صادرات شش درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی، این سطح از میزان صادرات را در شان کشور نمی‌داند.

به گزارش ایسنا، مجتی خسروتاج در مراسم روز ملی صادرات که صبح امروز در سالن اجلاس سران با حضور برخی مقامات ارشد کشور برگزار شد اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری ۲۱.۷ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که با رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده اما این رقم همچنان مورد رضایت نیست.

وی با اشاره به اینکه همچنان برخی تحریم‌ها اجازه انعقاد موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های چندجانبه با سایرکشورها را به ما نمی‌دهد اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر این برخی بنگاه‌های اقتصادی نیز توانایی لازم و شرایط کافی را برای حضور در بازارهای جهانی ندارند. برخی بنگاه‌ها در زمان جنگ ونیز برخی در زمان تحریم شکل گرفتند تا بخشی  از مسائل مورد نیاز مارا فراهم کنند و در حال حاضر توانایی لازم برای حضور در بازارهای جهانی را ندراند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه صحبت‌هایش مبنی بر اینکه قدرت رقابت برخی کالاها در بخش قیمت و نیز هزینه پایین است، گفت: این مسئله به مشکلات ما در مقایسه با رقبای تجاری خود نسبت به نرخ سود بانکی و نیز استرداد هزینه‌های حمل ونقل مربوط می‌شود.

خسروتاج همچنین به فعالیت رقبای ما در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: طی سالیانی که تجارت خارجی ما با مشکلاتی همراه بوده رقبا بیکار ننشسته‌اند و اقدامات درخوری را در این بخش انجام داده‌اند. افرادی که قصد دارد در بخش صادرات فعالیت کنند وعلاقه مند به حضور پایدار در بازارهای جهانی هستند باید نگرش خود را در این حوزه تغییر دهند و تصمیماتی را اتخاذ کنند که با تغییر وتحویل در این بخش همراه باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *