اهم اخبار

خشکسالی دامداران و عشایر آذربایجان غربی را متضرر کرده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: بخش مهمی از بازار گوشت منطقه را عشایر ماکو تامین می کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ علی ناجی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت عشایری شهرستان ماکو در قالب ۴۲۰۰ خانوار در ۹۲ آبادی ساکن هستند، افزود : عشایر شهرستان ماکو با داشتن ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۷ هزار دام سنگین ، بخش مهمی از بازار مصرف گوشت قرمز منطقه را تامین می کنند . 

 وی با اشاره به علل متضرر شدن عشایر و دامداران در سالهای اخیر اظهار کرد : خشکسالی بی سابقه ۵۰ سال اخیر ، شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز عرضه و رستوران ها و افزایش هزینه های تولید از جمله علل متضرر شدن عشایر در این سالها است و این امر موجب کاهش مصرف گوشت قرمز از ۹.۶ درصد به ۶.۴ درصد شده است . 

مدیرکل امور عشایر استان با تشریح لزوم ثبت مشخصات عشایر در سامانه بمنظور دریافت کارت ورود و هویت افزود : صدور کارت شناسایی و تردد عشایری یک طرح ملی است و ضرورت دارد تمام خانوارهای عشایری برای دریافت کارت هوشمند به منظور جلوگیری از محرومیت از دریافت خدمات در این سامانه ثبت نام نمایند و مسئولیت آن بر عهده شرکت تعاونی عشایر ذخایر انقلاب است . 

به گفته ناجی متاسفانه به دلیل افزایش هزینه های نگهداری و عدم خرید تضمینی ، ذبح دام های مولد یک مشکل جدی در کشور است که باید از این کار جلوگیری شود.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *