اهم اخبار

خطر در کمین تامین غلات کافی در چین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امنیت‌ غذایی چین در معرض خطر مشکلات کشاورزی رو به رشد است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از بلومبرگ؛ کشاورزان چینی در مهم‌ترین مناطق این کشور با شروع فصل کاشت بهاره برای ذرت، سویا و برنج با چالش‌های بی‌شماری مواجه هستند که توانایی کشور را برای تامین غلات کافی  امسال به خطر می‌اندازد.

کشاورزان در برخی مناطق شمال‌شرق که قبلا تحت تاثیر هزینه‌های فزاینده کود و سوخت قرار گرفته‌اند، مجبور شده‌اند با محدودیت‌های سختگیرانه بیماری کووید مقابله کنند که مانع از شخم‌زدن مزارع و کاشت بذر آنها می‌شود. این منطقه بیش از یک پنجم غلات ملی چین را تولید می‌کند.

همچنین، افرادی که برای کار بیرون می‌روند نیز با مشکل قوانین سخت ضدآلودگی سوزاندن بقایای گیاهی مواجه هستند که هنوز به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می‌شود و توسط کشاورزان به عنوان سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای پاکسازی زمین از کاه باقی مانده و بقایای حاصل از برداشت قبلی به شمار می‌آید اما به عنوان منبع اصلی ذرات خطرناک هوا محسوب می‌شود.

دولت چین از کشاورزان خواسته است که در عوض از ماشین‌آلات برای جمع آوری این بقایا و ارسال آن استفاده کنند تا برای سوخت سوزانده شود. بسیاری از کشاورزان از این کار اجتناب می‌کنند زیرا بر این باورند که این ماشین‌آلات شرایط زمین را ضعیف‌تر و آفات را بیشتر خواهد کرد و محصول کمتری به دست می‌آید.

طبق اعلام بلومبرگ، در حالی که هنوز مشخص نیست که این عمل در نهایت چه تاثیری بر تولید خواهد داشت، این ترس‌ها باعث نگرانی‌های بزرگ‌تر می‌شود که چین ممکن است با کمبود تولید غلات داخلی مواجه شود و به افزایش واردات نیاز داشته باشد.

خبرگزاری رسمی شین‌هوا هم اعلام کرده هو چونهوا، معاون نخست‌وزیر چین، بالاترین مقام کشاورزی، اوایل این ماه خواستار تلاش‌های جدی برای تقویت تولید ذرت و برنج برای تثبیت تولید و عرضه محصولات شد. استان‌های شمال‌شرقی از جمله هیلونگجیانگ، جی‌لین و لیائونینگ، حدود یک سوم ذرت چین را تولید می‌کنند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: بلومبرگ

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *