اهم اخبار

داستان افزایش قیمت مرغ در بازار/ هر کیلوگرم به ۲۵۵۰۰ تومان رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی که کمتر از ۲۰ روز از افزایش قیمت مرغ در بازار می‌گذرد اما این نرخ رعایت نمی شود و هر کیلوگرم مرغ حداقل ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد به فروش می رسد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ۲۳ مهر ماه سال جاری یعنی کمتر از ۲۰ روز پیش بود که خروجی کارگروه تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۴۴۰۰ تومان و حداکثر قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۰۴۰۰ تومان تعیین کرد اما هیچ فایده‌ای در بازار نداشته و بر بی مصرف بودن این کارگروه دولتی صحه گذاشته است.

در حال حاضر کف قیمت هر کیلوگرم مرغ  گرم کامل در تهران ۲۵ هزار و۵۰۰ تومان و ران مرغ ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و در بسیاری از فروشگاه ها مرغ به قیمت های بالاتری به فروش می رود.

 به نظر می رسد که دستگاه های نظارتی نیز نظارت های خود را فراموش یا  به چند برخورد محدود با متخلفان با حضور رسانه ها، محدود کرده اند. 

بنابر این گزارش، از نکاتی که در این باره جلب توجه می کند گران فروشی علنی است به طوری که مرغ فروشی که قیمت خود را ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده است و محصول خود را بیش از ۵ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رساند با افتخار این قیمت را بر سر در فروشگاه خود نصب کرده، زیرا می داند که محصول خود را پایین تر از سایر فروشنده ها عرضه می‌کند.

بنابر این گزارش با خرده فروشی ها سطح شهر که صحبت می شود به اتفاق می گویند که مرغ به قیمت های بالایی به دست آنها میرسد و آنها نیز مجبور هستند محصول خود را به قیمت بالایی عرضه کنند.

همچنین مطرح است که میزان تولید مرغ و جوجه ریزی به دلیل کمبود خوراک کم شده که این امر نیز خود افزایش قیمت مرغ کمک کرده است.

بر اساس اعلام تشکل های تولیدی بخش دام و طیور میزان واردات نهاده های دامی در سال جاری کاهش یافته است.  

قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ تنظیم بازار منجمد نیز ۱۵ هزار توامان است که به صورت محدود در برخی از فروشگاه ها به فروش می‌رسد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *