اهم اخبار

دام عشایر خرید تضمینی می‌شود / انتقاد دامداران از تبعیض

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور از موافقت وزارت جهادکشاورزی برای خرید تضمینی دام مازاد عشایر کشور خبر داد و گفت: هر چند این اقدام حمایتی مورد تائید ما است، اما تبعیض بین دامدار عشایر و غیر عشایر قابل قبول نیست چراکه شرایط بد اقتصادی دامن‌گیر هر دو گروه شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ افشین صدر دادرس با اشاره به شرایط نامساعد اقتصادی دامداران در پی افزایش قیمت نهاده‌های دامی و خشک شد مراتع، اظهار کرد: شرایط بد اقتصادی موجب شده برخی از دامداران اقدام به فروش دام مولد کنند که این امر تهدیدی برای آینده تولید گوشت قرمز کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات رسیده به اتحادیه، ستاد تنظیم بازار مصوب کرده است دام عشایر کشور از طریق شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت توافقی خریداری شود.

صدر دادرس با تاکید بر اینکه این اقدام حمایتی مورد تائید ما است، اظهار کرد: اما لازم است خرید حمایتی مشمول تمامی دامداران سراسر کشور؛ عشایری و غیر عشایری شود.

وی محدود کردن خرید تضمینی به عشایر را تبعیض بین دامداران دانست.

صدر دادرس معتقد است؛ تفاوتی بین دامدار عشایر و سایر دامداران وجود ندارد چراکه گرانی نهاده و خشکی مراتع به یک اندازه بر دامداران کشور تاثیرگذار بوده است.

وی یادآور شد: از مجموع جمعیت دامی کشور فقط ۳۰ درصد آن عشایری و بیش از ۷۰ درصد غیر عشایری است.

صدر دادرس معتقد است؛ خرید تضمینی وقتی موثر خواهد بود که حمایت از اکثریت جامعه دامداران انجام شود نه از اقلیت آن ها!

صدر دادرس در پاسخ به این پرسش که چه قیمتی را برای خرید تضمینی دام از دامدران مناسب می‌دانید، گفت: بر اساس اصلاحیه جدید قانون خرید تضمینی محصولات کشاوری، قیمت‌ها در شورا و با حضور نمایندگان تولیدکنندگان تعیین می‌شود، دام نیز از این قانون مستثنی نبوده و در شورا باید قیمت تعیین و اعلام شود.

وی تصریح کرد: البته قبل از طرح قیمت در شورا، لازم است قیمت پیش نهادی در کارگروه تخصصی کارشناسی و چکش کاری شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *