اهم اخبار

دانش‌بنیان‌ها و دانشگاهیان برای توسعه نژادهای بومی مرغ دعوت شدند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، نهادهای سیاستگزار و دانشجویان و دانش‌آموختگان برای مشارکت در طرح توسعه نژادهای بومی مرغ به چرخه اقتصاد کشور دعوت شدند تا با ارایه ایده‌ها و نوآوری‌های خود، نقشی موثر در حفظ و صیانت از این گونه بومی جانوری ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری حفاظت و نگهداری از نژادهای بومی مرغ در کشور است، این کار با انتشار فراخوانی سرعت می‌گیرد.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دنبال حفاظت و بهره‌برداری از نژادهای مختلف مرغ بومی کشور و وارد کردن آن به چرخه تولید اقتصادی است، این کار در کنار ایجاد زنجیره ارزش این صنعت، از انقراض این گونه‌های ارزشمند پیشگیری می‌کند و اشتغال زایی را افزایش می دهد.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق،  دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، نهادهای سیاستگزار و دانشجویان و دانش‌آموختگان برای مشارکت در این طرح و ارائه ایده‌ها و نوآوری‌های خود دعوت شدند تا نقشی موثر در حفظ و صیانت از این گونه بومی جانوری داشته باشند.

«تهیه استانداردهای تولید مرغ بومی گواهی شده یا سالم»، «تهیه استانداردهای تولید تخم مرغ محلی در شرایط روستایی» و «هماهنگی با مراکز نگهداری مرغ بومی و دریافت مرغ مادر» موارد و نکاتی است که باید مجریان به آن توجه داشته باشند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

مرغ بومی، یکی از فراوان ترین انواع و گونه های طیور است که روستاییان به شدت از تولید و پرورش آن استقبال می کنند. این گونه از مرغ ها تا حد زیادی در برابر انواع بیماری‌های مخصوص طیور مقاوم هستند و با انواع سیستم اداره و کنترل و وپروش مرغ سازگاری دارند. همچنین، تخم این مرغ ها بسیار مغذی تر بوده، خواص بیشتری دارد و در نتیجه ارزش و سود آوری آن هم بالاتر و بیشتر است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *