اهم اخبار

دبیر انجمن حبوبات: شرایط آرام در بازار حبوبات/ تسریع در تخصیص ارز و ثبت سفارش‌ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عبدی افتخاری گفت: که نوسان چندانی در بازار جهانی حبوبات وجود ندارد و تنها هفته گذشته قیمت چند قلم کالا از جمله لوبیا مقداری افزایش یافت که اثر آن هم به این زودی در بازار داخل مشاهد نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ سید عبدی افتخاری در پاسخ به اینکه آیا قیمت حبوبات افزایش یافته است؟ گفت: در حال حاضر بازار حبوبات شرایط آرامی داشته و با نوسانات چندانی روبرو نبودیم، فقط هفته گذشته مقدار جزیی در لوبیا افزایش قیمت داشتیم که آن هم به زودی در  بازار داخل اثر نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: زمانی که تجار کالایی را وارد می‌کنند در مبادی ورودی کشور کالا را می‌فروشند. در واقع نوسانات قیمتی که در بازار مشاهده می‌شود و مصرف‌کننده با آن مواجه می‌شود به واسطه‌هایی برمی‌گردد که کالا را از تجار کلان خریداری و وارد چرخه بازار می‌کنند و نیاز است دستگاه‌های نظارتی و مربوطه به آن نظارت داشته باشند.

دبیر انجمن حبوبات افزود: لوبیا قرمز از قرقیزستان، لوبیا سفید از ازبکستان، لوبیا چیتی از ازبکستان و عدس از کانادا وارد کشور می‌شود.

به گفته وی حبوبات در شش ماهه گذشته فضای آرامی را داشته و هیچ کمبودی در حوزه حبوبات تا به امروز نداریم.

افتخاری در ادامه با اشاره به اینکه تخصیص ارز برای واردات در دو سه هفته گذشته کند شده‌ است، گفت: توقع ما این است که وزارت جهادکشاورزی ثبت سفارش‌ها و بانک مرکزی تخصیص ارز نیمایی را تسهیل بخشد تا چرخه واردات کالا را حفظ کنیم. تجار در صدد این هستند که مقدار کالا را تا پایان سال وارد کنند و تسهیل در روند تخصیص ارز باعث خواهد شد که در فروردین و اردیبهشت هم بازار آرام بماند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *