اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی: رکورد تولید سالانه روغن نباتی در کشور شکسته شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امیرهوشنگ بیرشک گفت: بیش از ۲٫۲ میلیون تن انواع روغن نباتی سال گذشته در کشور تولید و توزیع شد که این رقم در تاریخ ۸۰ ساله صنعت روغن نباتی ایران بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، امیر هوشنگ بیرشک در مورد وضعیت تولید روغن نباتی در کشور اضافه کرد: طی سال گذشته تولید روغن نباتی با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته از حدود یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن به دو میلیون  و ۲۳۰ هزار تن افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: از این رقم حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن روغن خانوار و ۸۶۹ هزار تن روغن صنف و صنعت بوده که طی سال گذشته در سراسر کشور تولید و توزیع شده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در باره واردات روغن نباتی گفت: در حال حاضر ۶۶ هزار تن روغن خام وارداتی بخش خصوصی در بنادر کشور رسوب کرده و چشم انتظار تخصیص ارز است.

بیرشک تصریح کرد: در صورت تداوم اجرای سیاست های دولت در خصوص تخصیص به موقع ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح قیمت روغن نباتی متاثر از قیمت های جهانی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مولفه های موثر بر تولید و قیمت تمام شده، می‌توان نیاز روغن نباتی کشور را به نحو مناسبی تامین کرد تا شاهد ثبات و آرامش در بازار روغن نباتی باشیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *