اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع لبنی: قیمت لبنیات در ماه رمضان افزایشی ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: علی رغم افزایش قیمت دستمزد و سایر مولفه های تولید، نرخ لبنیات تا پایان ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد داشت.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش خرید شیرخام از دامداران را تکذیب کرد و گفت: بنابر آمار با گسترش ویروس کرونا، میزان خرید شیرخام از دامداران ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی نرخ کنونی خرید شیرخام از دامداران را ۲ هزار و ۶۵۰ تا ۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرد.

باکری درباره تاثیر‌ شیوع ویروس کرونا بر بازار لبنیات بیان کرد: با توجه به قرنطینه خانگی و افزایش‌مصرف، کارخانه های لبنی بزرگ میزان تولید خود را نسبت‌ به بهمن ۹۸، ۲۰ درصد افزایش داده اند.

آینده صادرات محصولات لبنی به باز شدن مرزها بستگی دارد

دبیر انجمن صنایع لبنی از کاهش چشمگیر صادرات لبنیات خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، حداقل ۷۵ تا ۸۰ درصد صادرات لبنیات کاهش یافته است.

وی آینده صادرات لبنیات منوط به بازشدن مرزها دانست و گفت: با استمرار بسته بودن مرزها امکان صادرات لبنیات به بازارهای هدف وجود ندارد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت قیمت محصولات لبنی در ماه رمضان بیان کرد: علی رغم افزایش قیمت حقوق و دستمزد و سایر مولفه های تولید، نرخ لبنیات تا پایان ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد داشت.

به گفته وی، کارخانه های لبنی تا پایان ماه مبارک رمضان می توانند هزینه تمام شده تولید را محاسبه و به ستاد تنظیم بازار ارسال کنند چرا که اولین تغییرات در پرداختی های حقوق کارکنان از اردیبهشت صورت می گیرد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان با اشاره به اینکه تغییر قیمت محصولات لبنی تا پایان ماه مبارک رمضان منتفی است، تصریح کرد: کارخانه های لبنی برای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان تخفیفاتی برای عرضه محصصولات لبنی در نظر خواهند گرفت.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *