اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع لبنی: مصرف لبنیات در کشور مناسب نیست/ فاسد شدن یک میلیون و ۹۰۰ هزار قالب پنیر صحت ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴، سرانه مصرف لبنیات تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۲۲۵ کیلوگرم برسد.

رضا باکری-دبیر انجمن صنایع لبنی-در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان داشت: شرایط مصرف لبنیات در کشور مناسب نیست و وضعیت رکود فشار خاصی را به این صنعت وارد کرده است.

او افزود: صنعت لبنیات گرفتار مشکلاتی است که راهکارهای خاصی برای خروج از این رکود لازم است. سرانه مصرف پایین لبنیات یکی از مشکلاتی است که در حوزه فروش و بازار این محصولات وجود دارد و با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴،سرانه مصرف لبنیات تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۲۲۵ کیلوگرم برسد؛ این در حالی است که اکنون سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در برخی از کشورها ۱۶۵ تا ۱۷۰ کیلوگرم است این میزان در کشورهای پیشرفته از جمله امریکا و اروپا ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم است.

دبیر انجمن صنایع لبنی در خصوص اخباری مبنی بر فاسد شدن یک میلیون و ۹۰۰ هزار قالب پنیر و تبدیل شدن به ضایعات گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار قالب پنیر ۴۰۰ گرمی در این طرح به فروش نرسید اما اینکه تبدیل به ضایعات شده باشد حقیقت ندارد.

او در ادامه گفت: مهم‌ترین دغدغه در صنایع لبنی عدم موفقیت در رشد مصرف سرانه لبنیات است وضعیت رکود فشار خاصی را به این صنعت وارد کرده است؛ بنابراین علاوه بر فرهنگسازی باید بیمه تضمین کیفیت لبنیات را در کشور مانند سایر کشورها اجرایی کنیم.

گفتنی است که در طرح سبد کالای دولت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار لیوان پنیر (قالب ۴۰۰ گرمی) به فروش رفت؛ اما یک میلیون و ۹۰۰ هزار قالب پنیر( ۴۰۰ گرمی) در این طرح به فروش نرسیده است و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که راهکار خروج از بحران مصرف پایین لبنیات در کشور فرهنگسازی مناسب در این حوزه مصرفی است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *