اهم اخبار

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تـولیـد و بسـته بنـدی مواد پروتئینی کشـور در گفتگو با اگروفودنیوزمطرح کرد: مشکل جدی تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر مسعود رسولی می گوید: تورم موجب کاهش خرید مصرف کنندگان و همچنین کم شدن قدرت تامین مواد اولیه در تولید کنندگان شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تـولیـد و بسـته بنـدی مواد پروتئینی کشـور  گفت : با وجود شرایط فعلی نه تنها قدرت خرید مردم کم شده، قدرت خرید مواد اولیه تولیدکنندگان نیز کاهشی شده است.

رسولی افزود: تولیدکنندگان در سنوات گذشته یک سرمایه در گردش داشتند که به اندازه تامین مقداری مواد اولیه و مواد مصرفی بوده که هر سال مقداری سود سنوات گذشته به آن اضافه شده که باز کفاف نیاز تولید کنندگان را نمی­دهد و این باعث شده این قشر در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش مشکل جدی داشته باشند.

این فعال صنعت بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور خاطر نشان کرد: ضریب تورم بسیار بیشتر از سود انباشت کارخانجات و ضریب افزایش درآمد خانوار می­باشد و در سالهای اخیر سفره مردم کوچکتر شده، تولیدکنندگان هم در سالهای اخیر به دو دلیل عمده دچار مشکلات عمده شده ­اند.

رسولی افزود: اولا حجم سفارش و نیاز بازار کم شده و شرکت تولیدی بر اساس سنوات گذشته پرسنل استخدام کرده و برنامه­ریزی کرده و ثانیا بودجه مورد نیاز تامین مواد اولیه و مواد مصرفی و سرمایه در گردش مورد نیاز را نمی­توانند تهیه نمایند و بجای اینکه بانک­ها بتوانند تسهیلات بیشتری تامین نمایند، در سال جدید بانکها هم دچار کمبود نقدینگی هستند و مصوبات تسهیلات مورد نیاز صنایع را ندارند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تـولیـد و بسـته بنـدی مواد پروتئینی کشـور تنها راه برون رفت از این بحران را نقد شدن بازار فروش محصولات و باز شدن ال سی داخلی سهل الوصول عنوان کرد. 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *