اهم اخبار

دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت: در مدیریت سازمان غذا و دارو از فردی با توان آینده پژوهشی و نگاه راهبردی استفاده شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محمدرضا شافعی نیا از بهرام عین الهی، وزیر بهداشت خواهان انتصاب فردی متخصص در امور استراتژیک به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی گفت: با توجه به استراتژیک بودن مقوله غذا و دارو و فرآورده های سلامت محور در جهان امروز، بی شک در آینده ای نزدیک با پدیده جدیدی از جنگ ها روبرو هستیم که هدف آن تغییر در ترکیب و بافت جمعیتی، با کار بست برخوردهای بیولوژیک و انتشار و استمرار اپیدمی ها و پاندمی های ویرانگر (همچون سارس ۲۰۰۶ ، مرس ۲۰۱۲و کوید ۲۰۱۹) خواهد بود.

محمدرضا شافعی نیا بیان کرد: بدیهی است غذا (اولویت اول) و دارو و فرآورده های سلامت محور مهمترین ابزار در این راستا خواهند بود، که عدم مدیریت صحیح و به موقع و نظارت نادرست بر نحوه تولید، تامین و توزیع آن فاجعه ها و خسارات جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت همچون اتفاقات اخیر.

وی عنوان کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان مهمترین تشکیلات که متولی مباحث صدرالذکر می باشد، باید با توجه به شرایط محیطی و جهانی حادث و با بازنگری در اهداف، ساختار و فرآیندها, خود را برای این مقولات آماده سازد.

شافعی به وزیر بهداشت پیشنهاد کرد: همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در مدیریت سازمان غذاو دارو از فردی با توان آینده پژوهشی و نگاه راهبردی استفاده شود. تا به حول و قوه الهی FDA ایران با مقتضیات بومی شکل گیرد.

وی گفت: بدیهی است استفاده از متخصصان در امر غذا، دارو و تجهیزات پژشکی و دیگر فرآورده های سلامت در رده عملیاتی و اجرایی اجتناب ناپذیر است.

دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی در پایان عنوان کرد: با توجه به ضروریات و اهداف فوق پیشنهاد می‌کنم، فردی متخصص در امور استراتژیک به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شود تا شاهد پایان و خاتمه مساله بغرنج تعارض منافع در سازمانی باشیم که نقش موثر و بی بدیلی در تامین امنیت غذایی و سلامت آحاد جامعه دارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *