اهم اخبار

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران: قیمت‌گذاری دستوری باعث اخلال در نظام عرضه و تقاضا می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محسن نقاشی گفت: قیمت‌گذاری دستوری باعث اخلال در نظام عرضه و تقاضا و کیفیت می‌شود که در این خصوص دولت باید از موازی کاری و اتخاذ تصمیمات سلیقه‌ای جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران بیان کرد: ناهماهنگی وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی در مورد قیمت‌گذاری به تولید آسیب می‌زند.

نقاشی با بیان اینکه موازی کاری در نهادهای مختلف دولتی و اجرای سیاست‌های مستقل از سوی آنها تولید را به مرز تعطیلی کشانده گفت: اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان یک واحد تولیدی را به تعزیرات معرفی کرده است و سازمان حمایت از مصرف کنندگان که یکی از ارکان وزارت صمت می‌باشد و نقش حمایت از مصرف‌کنندگان را بعهده دارد در این خصوص مستقل عمل می‌کند و جهاد کشاورزی با شرایط جدید مسئولیت قانونی دارد.

دبیر فدراسیون صنایع غذایی ایران ادامه داد: وزارتخانه‌ها باید با هماهنگی بیشتری عمل نمایند و سئوال اینجاست که چرا تاوان ناهماهنگی‌های دو نهاد را تولیدکننده باید بدهد.

وی عنوان کرد: دولت در تلاش است که قیمت‌ها را کنترل کند، تولیدکنندگان قطعا موافق و خواستار این موضوع هستند و براین باورند چنانچه قیمت‌ها کنترل شود و افزایش قیمت بی رویه مواد اولیه وجود نداشته باشد فروش بهتر و منطقی‌تری خواهند داشت و اگر قیمت‌ها گران باشد مردم توان خرید ندارند و با کاهش فروش روبرو خواهند شد.

این فعال صنایع غذایی خاطر نشان کرد: زمانی که تولیدکننده هزینه‌هایی همچون سوخت و انرژی، افزایش حقوق و جرایم دارایی و بیمه و … را متحمل می شود، نتیجه آن تعطیلی واحدهای تولیدی بوده و با ادامه این روند واحدهایی هم که فعال هستند، با افزایش قیمت مواد اولیه و موارد مذکور با افزایش قیمت تمام شده مواجه خواهند شد و قادر نخواهند بود با تمام ظرفیت کار کنند.

نقاشی ادامه داد : از طرفی قیمت‌گذاری دستوری باعث اخلال در نظام عرضه و تقاضا و کیفیت می‌شود. در این خصوص دولت می‌تواند همانند کشورهای دیگر جهان برای مهار کردن قیمت‌ها اول نظارت بر قیمت را بعهده یک وزارتخانه خاص گذاشته و در این خصوص از موازی کاری و اتخاذ تصمیمات سلیقه ای جلوگیری کند.

دبیر فدراسیون تشکل‌های بخش صنایع غذایی کشور تصریح کرد: با قیمت‌گذاری دستوری توازن عرضه و تقاضا از بین می‌رود
و این مسئله قطعا راه برای افراد سودجو هموار کرده و موجب از بین رفتن رقابت می‌شود.

وی در پایان گفت: با تصمیمات خلق الساعه و ایجاد موانع در راه تولید نباید موجب بی اعتمادی مردم به تولیدکنندگان و ایجاد بذر ناامیدی در کشور شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *