اهم اخبار

دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران : سیاستمداران زمینه حضور صنایع غذایی کشور در بازار روسیه را آماده کنند / توانایی جایگزینی ترکیه در عراق و روسیه را داریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]کاوه زرگران معتقد است که در بخش کنسرو و کشاورزی، ایران به راحتی توانایی جایگزینی ترکیه در بازارهای عراق و روسیه را دارا است. [/heading]

دبیر کل کانون انجمن‌های غذایی ایران در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه صنایع غذایی ایران ظرفیت جایگزین شدن ترکیه در بازار روسیه و عراق را دارد، بر ضرورت حمایت سیاستمداران از بخش بازرگانی غذایی و زمینه سازی ورود آنها به بازارهای روسیه و عراق تاکید کرد.

زرگران با اشاره به بازارهای صادراتی کنسرو ایران، گفت: عراق،افغانستان و پاکستان از اصلی‌ترین بازارهای ایران بوده و تمام ۷۰ قلم کالای کنسروی ما به این کشورها صادر می شود هر چند بازارهای اروپا و آمریکای شمالی به سبب وجود ایرانیان مهاجر همواره از مشتریان ثابت ما بوده است.

وی افزود: ما با داشتن ۲۵۰۰ واحد کنسروسازی در کشور از توانایی بالایی برای صادرات برخوردار هستیم و به لحاظ کیفیت می توانیم با کشورهای منطقه رقایت کنیم.

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی تصریح کرد: بازار کنسروجات روسیه که در دست ترک‌ها بود ارزش ۴۲ میلیون دلاری دارد که اگر سیاستمداران ما بتوانند با استفاده از روابط خوب خود با روسیه و تسهیل قوانین تجاری، زمینه‌های فعالیت را فراهم کنند، صنعت کنسروسازی ما توان در اختیار گرفتن این بازار و جلب اعتماد مشتری را دارند.

زرگران ادامه داد:علاوه بر بازار ۴۲ میلیون دلاری کنسرو روسیه اکنون یک بازار یک و نیم میلیارد دلاری محصولات کشاورزی این کشور دچار خلاء ناشی از تنش های این کشور با ترکیه شده است که ما می توانیم این بازار را نیز تامین کنیم.

وی با اشاره به دیگر بازار ترکیه یعنی عراق گفت: ترکیه ۹۹ درصد آرد عراق را تامین می کند و ما می‌توانیم به جای ترکیه که امروز مقامات عراقی به آن به چشم اشغالگر نگاه می کنند، بازار ۵۰۰ میلیون دلاری آرد عراق را نیز تامین کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران ابراز امیدواری کرد که با کمک دولت و با همت فعالان صنایع غذایی و کشاورزی با در اختیار گرفتن این بازارها تحول بزرگی در صنعت غذایی کشور رخ دهد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *