اهم اخبار

دبیر یازدهمین جشنواره علوم و صنایع غذایی: سرانه مصرف لبنیات در کشور ۵ کیلوگرم کاهش یافته است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر یازدهمین جشنواره علوم و صنایع غذایی گفت:سرانه مصرف لبنیات در کشور در سال های اخیر حدود ۷۵ کیلوگرم بود که اکنون با کاهش حدود ۵ کیلوگرم این میزان به حدود ۷۰ کیلوگرم رسیده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی،  دکتر شهریار دبیریان دیروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه جشنواره علوم و صنایع غذایی در سالن همایش انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، مصرف سرانه لبنیات کاهش یافته که دست اندرکاران باید اقدامات لازم را برای افزایش مصرف سرانه انجام دهند.
وی ادامه داد: موقعی که مصرف سرانه لبنیات حدود ۷۵ کیلوگرم بود ما از مصرف استاندارد جهانی عقب بودیم و حالا این فاصله بیشتر شده است.
دبیریان یکی از راهکار افزایش مصرف سرانه را اختصاص یارانه اعلام کرد و گفت: یارانه باید در اختیار مصرف کننده یا تولید کننده نهایی قرار گیرد تا سرانه مصرف افزایش پیدا کند.
وی، لبنیات را یک کالای ضروری اعلام کرد و گفت: کاهش سن پوکی استخوان یکی از عوارض کاهش مصرف لبنیات است.
دبیریان به مصرف بی رویه نوشابه در ایران اشاره کرد و گفت: مصرف نوشابه در ایران ۴ برابر مصرف استاندارد جهانی است که برای حفظ سلامتی باید کاهش پیدا کند.
وی به تعداد مقالات رسیده به این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد، ۱۸۱ مقاله پذیرفته شده است.
دبیریان ادامه داد که از مجموع مقالات پذیرفته شده ۹ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.
وی به برگزاری ۳ نشست تخصصی در این مراسم اشاره کرد و گفت: ‘نقش پژوهش های علمی و کاربردی در بهبود شاخص های کیفی محصولات’ ، ‘راهبردهای توسعه کمی و کیفی شیرخام و مواد اولیه’ و ‘تولید ناب ، محور توسعه بازار’، موضوع این ۳ نشست تخصصی را تشکیل می دهد.
دبیریان ادامه داد: همچنین کارگاه آموزشی با عنوان ‘نقش تغذیه دام بر روی تولید و ترکیبات شیر در گاوهای شیری و اهمیت آن در صنایع غذایی’ در قالب این جشنواره برگزار شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *