اهم اخبار

در نیمه نخست امسال؛ صادرات سبزیجات حدود ۲ برابر رشد کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۴۳۸ میلیون دلار انواع سبزیجات صادر شد که نسبت به نیمه نخست سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشت.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ در نیمه نخست امسال مجموع صادرات غیرنفتی کشور به بیش از ۵۶ میلیون و ۶۴۴ تن کالا رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳٫۲۷ درصد کاهش نشان می دهد؛ همچنین در این مدت ۱۶ میلیون و ۲۲۰ تن کالا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۹٫۳ درصد کم شد.
همچنین از نظر ارزشی، در ۶ ماه نخست امسال در مجموع بیش از ۲۳ میلیارد دلار کالا از ایران صادر و در مقابل ۲۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار کالا وارد کشور شد تا تراز تجاری مثت ۹۴۰ میلیون دلاری ثبت شود.

** رشد نزدیک ۲ برابری صادرات سبزیجات
گمرک اعلام کرد که در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۱۱۶ هزار تن انواع سبزیجات، نباتات، ریشه و غده‌های زیرخاکی خوراکی صادر شده که به میزان ۴۳۸ میلیون دلار برای کشورمان ارزآوری به همراه داشته است؛ این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد افزایش را نشان می دهد.
براساس این گزارش در ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۷۳۲ هزار تن انواع سبزیجات به ارزش ۲۲۱ میلیون دلار صادر شده بود.

گمرک ایران در تازه ترین اقدام حمایتی از تولید و صادرات، به تازگی بسته ضد تحریمی برای حمایت از صادرات را رونمایی کرده است که بر اساس آن تسهیلات گمرکی برای ورود موقت کالا و استرداد حقوق ورودی با هدف حمایت از تولید و صادرات در ۱۷ بند افزایش یافته است که این اقدام تسهیلات بیشتری را در اختیار واحدهای تولیدی برای صادرات قرار می دهد.
با الکترونیکی شدن مراحل مختلف تشریفات صادرات کالا در گمرک، عملیات صادرات در بستر الکترونیکی و به صورت دوراظهاری انجام می‌گیرد. صادرکننده پس از اظهار کالای خود به صورت الکترونیکی، از گمرک درخواست ارزیابی کالا در محل را می کند و بدون مراجعه حضوری، مراحل تشریفات صادرات انجام می‌پذیرد. همچنین در صورت نیاز به مجوزهای موردی مراحل انجام کار از طریق پنجره واحد مجازی انجام می‌شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *