اهم اخبار

دستور وزیر جهاد کشاورزی برای رفع بخشی از مشکلات خراسان جنوبی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بخشی از مشکلات واحدهای کشاورزی خراسان جنوبی با دستور وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری استاندار و مسوولان استان، به زودی رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، بنابر اعلام استانداری خراسان جنوبی در دیدار استاندار با «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی، موضوع مشکلات واحدهای کشاورزی استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دستور وزیر برای رفع بخشی از مشکلات موجود از نتایج این دیدار بود.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در نشستی مفصل با وزیر جهاد کشاورزی، موضوع تامین اعتبار برای اعطای تسهیلات کم‌بهره بخش کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه‌ها را مطرح کرد.

احداث بارگاه بهداشتی زرشک، کمک به واحدهای دامداری و تولید شیلات همچنین تامین نهاده‌های دامی از جمله کنسانتره، سویا، جو و ذرت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص صادرات گوشت مرغ مازاد بر مصرف واحدهای تولیدی استان پیشنهاداتی را مطرح کرد که مورد بررسی قرار گرفت.

ملانوری همچنین با «علی صفر ماکنعلی» رییس سازمان دامپزشکی کشور در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

پیشنهادات استاندار خراسان جنوبی در زمینه صنعت دام و طیور استان، نظر مساعد رییس سازمان دامپزشکی را به همراه داشت.

ملانوری موضوع احداث کشتارگاه‌های دام کوچک مقیاس در استان را به عنوان پایلوت کشور پیشنهاد داد که با نظر موافق رییس سازمان دامپزشکی کشور همراه بود.

ایجاد زمینه مراودات بهتر و بیشتر بین استان خراسان جنوبی و کشور افغانستان همچنین توسعه همکاری‌ها در زمینه دام و طیور و واکسن رایگان دام در افغانستان به جهت کمک به سلامت دام استان و کشور از دیگر پیشنهادات استاندار خراسان جنوبی بود.

موضوع آموزش درباره تشخیص و کنترل بیماری‌های دامی از سوی سازمان دامپزشکی کشور در استان نیز عنوان شد که مورد توافق قرار گرفت.

سرویس خبری: استان ها

 

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *