اهم اخبار

دلایل عدم واردات جو از عراق به رغم اعلام آمادگی این کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور ایران گفت:نهاده جو دامی موجود در کشور عراق مربوط به دو سه سال پیش است، کیفیت خوبی ندارد و برای تغذیه دام کشور مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از فارس؛ مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور ایران در پاسخ به اینکه چرا ایران به رغم اعلام آمادگی عراق نهاده جو از این کشور وارد نکرده است، گفت: نهاده جو دامی که در کشور عراق موجود است، کیفیت خوبی ندارد و برای تغذیه دام کشور مناسب نیست.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور ایران افزود: اگر به هر عنوان واردات جو از این کشور صورت بگیرد، باید در مبادی ورودی و در زمان بارگیری در مبدا کاملا کنترل شود و به تایید نمایندگان سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی کشور برسد.

وی در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای بی کیفیت بودن محموله‌های جو در عراق دارید، گفت: انبارهایی که محصول جو در این کشور نگه داری شده روباز بوده و مربوط به ۲ یا ۳ سال گذشته است و عملیات نگهداری این نهاده توسط سازمانهای مربوطه به خوبی صورت نگرفته و به همین دلیل کیفیت خود را از دست داده و در برخی موارد نیز فاسد شده است.

قدیری در پاسخ به اینکه وضعیت ذخایر جو در کشور چگونه است و به چه میزان واردات نیاز داریم،گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱٫۴ میلیون تن جو دامی به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار وارد کشور شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۰٪ کاهش واردات داشتیم که به نظر می‌رسد سیاستگذار اقتصادی باید تمام تلاش خود را جهت کمبود کشور به کار گیرد تا کشور تا اردیبهشت سال آینده که جو ایران برداشت می‌شود، با بحران مواجه نشود.

بر اساس این گزارش، جو دامی یک نهاده بسیار ضروری برای خوراک دام و طیور کشور است اخیرا برخی مسئولان داخلی وضعیت ذخیره آن را در کشور تا ۱۴ روز اعلام کرده و تاکید کرده‌اند که حتما واردات جو باید تا آخر سال انجام شود.

«علا احمدالجبوری» وزیر تجارت کشور عراق در دیدار با «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی گفته است: دولت عراق برای صادرات جو به ایران آمادگی دارد، تا موازنه تجاری بین دو کشور در این بخش بهتر شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *