اهم اخبار

رئیس اتاق گرگان:سیاست‌های انقباضی بانک‌ها تولید آسیب می‌زند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امیر یوسفی، رئیس اتاق گرگان می‌گوید: سیاست‌های انقباضی بانک‌ها، آسیب جدی به تولید می‌زند و به خروج واحدهای تولیدی از چرخه تولید دامن می‌زند که فعال‌سازی دوباره آنها مستلزم پرداخت هزینه‌های مضاعف است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه حضور وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی در استان گلستان می‌تواند برای استان بسیار مثمر ثمر باشد، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی به‌عنوان مشاور سه قوه برای توسعه، عمران و آبادانی کشور تلاش می‌کند و این دیدارها نیز به تحقق مأموریت اتاق کمک می‌کند.

امیر یوسفی در شصت و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، با اشاره به برخی مشکلات پیش روی صنعت و تجارت، افزود: مشکلات پس از جمع‌بندی با وزرای دولت مطرح شد و همه دست‌اندرکاران در تلاش هستند تا در اسرع وقت آنها را مرتفع کنند.

وی سیاست‌های انقباضی بانک‌ها را آسیبی جدی در عرصه تولید برشمرد و گفت: نباید طوری رفتار کنیم که چرخه تولید واحدهای تولید متوقف شود تا بخواهیم دوباره پرداخت هزینه‌های مضاعف آنها را به چرخه برگردانیم.

ضرورت تأمین زمین برای ساخت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در گرگان

رئیس اتاق گرگان همچنین در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، گفت: اقتصاد استان گلستان بر پایه کشاورزی است و بیش از ۵۰ درصد مردم در روستا زندگی می‌کنند که معیشتشان به کشاورزی گره‌خورده و خشک‌سالی وضعیت اقتصادی مردم استان را با مشکل مواجه کرده است.

یوسفی افزود: متأسفانه علی‌رغم حمایت دولت‌ها از کشاورز، اما در کشور ما این قشر کشاورزان بودند که در سال‌های گذشته به دولت یارانه داده‌اند و اکنون‌که کمبود آب کشاورزی موجب نگرانی شده، باید برای آبیاری نوین حمایت شوند.

وی تأکید کرد: انتظار داریم در تصمیمات اقتصادی حتماً از کارشناسان حاضر در اتاق بازرگانی مشورت گرفته شود که فعالان اقتصادی از تصمیمات غیرتخصصی متضرر نشوند.

 یوسفی به فواید ایجاد پایانه‌های صادراتی کشاورزی اشاره کرد و افزود: سال‌ها جلساتی برگزار شد اما پایانه صادراتی استان گلستان تأسیس نشد. علی‌رغم ظرفیت‌های استان، و اعلام آمادگی بخش خصوصی، بستر این پایانه که می‌تواند در صادرات محصولات کشاورزی اتفاق خوبی را رقم بزند آماده نشده است.

وی بر گسترش سامانه آبیاری نوین، شتاب بخشیدن به اجرای الگوی کشت، تأمین کنجاله سویا پرورش‌دهندگان بخش طیور در استان و اعلام به‌موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و قیمت‌گذاری عادلانه را خواستار شد

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *