اهم اخبار

رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی خبر داد:افزایش ۱۳ درصدی قیمت بستنی/جریمه‌های سنگین در انتظار آبمیوه فروشان کثیف

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی از افزایش ۱۳ درصدی قیمت‌محصولات این صنف از ابتدای امسال خبر داد.

اسکندر آزموده در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: از ابتدای امسال تا حدی افزایش قیمت در محصولات صنف داشتیم، اما با توجه به مجموع شرایط نمی‌توان افزایش قیمت زیادی را در قیمت‌ها ایجاد کرد چرا که در این صورت توان خرید مشتریان ما کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره قیمت آبمیوه عنوان کرد: در واقع برای آبمیوه‌ها نمی‌توان نرخ تعیین کرد چرا که کیفیت میوه‌ها با یکدیگر متفاوت است و سایر موارد مانند ظرف‌هایی که برای آن‌ها استفاده می‌شود نیز در قیمت تأثیر می‌گذارد، اما به هر صورت بازرسان به صورت مرتب قیمت‌ها را چک کرده و مناطق مختلف شهر هر یک دارای دو بازرس هستند.

وی درباره کیفیت آبمیوه‌ها نیز توضیح داد: کیفیت آبمیوه به گونه‌ای است که قطعا مشتریان به تجربه درخواهند یافت خرید از کدام واحد کیفیت بیشتری را به دنبال دارد. اما در خصوص برخی آبمیوه‌ها مثل آب هویج نیز می‌توان از روی ظاهر قضاوت کرد. چرا که اگر آب هویجی که شما خریداری می‌کنید مانند نوشابه زرد باشد از محصول با کیفیت در آن استفاده شده، اما اگر رنگ آن کدر باشد طبیعی است که کیفیت آن پایین بوده و حتی شست‌وشو هم تکمیل نبوده است.

آزموده همچنین اظهار کرد: در اتحادیه آموزش‌های مختلف به واحدها داده می‌شود و پیش از شروع به کار لازم است واحدها تأییدیه بهداشت را هم بگیرند. پس از آن هم به طور مرتب به کار آن‌ها نظارت می‌شود و در صورتی که از نظر بهداشتی محصولات آن‌ها دچار اشکال باشد جریمه‌های سنگینی برای واحدها لحاظ خواهد شد.

رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی همچنین یادآور شد: در حال حاضر در سطح تهران حدود ۱۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه فعالیت در این بخش وجود دارد و حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد هم هنوز دارای پروانه نبوده ولی کارهای آن‌ها در دست انجام است.

وی همچنین اظهار کرد: در مجموع به نظر می‌رسد طی ۱۰ سال گذشته تعداد اعضای صنف ما دو برابر شده است، البته در کنار این موضوع موارد بسیار هم داشته‌ایم که عده‌ای برای ابطال جواز خود اقدام می‌کنند چرا که هزینه‌های بالایی که واحدهای استیجاری به آن‌ها تحمیل می‌کند در نهایت کار را به جایی می‌رساند که ادامه فعالیت در این صنف مقرون به صرفه محسوب نمی‌شود.

آزموده در ادامه از بحث مالیات‌هایی به عنوان یکی از عمده مشکلات اعضای صنف خود یاد کرد و افزود: محصولات مورد نیاز ما نیز به طور دائم افزایش قیمت دارند، اما ما در نهایت در طول سال یک بار و تا حدی محدود می‌توانیم قیمت‌های خود را افزایش دهیم چرا که در غیر این صورت توان خرید وجود نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی درباره قیمت‌های جدید نیز گفت: براساس تازه‌ترین قیمت اعلام شده قیمت هر کیلو بستنی سنتی خامه‌دار مغزدار و ویژه ۱۸ هزار تومان، بستنی خامه‌دار درجه یک ۱۶ هزار تومان، بستنی بدون خامه و بدون مغز ۱۴ هزار تومان، بستنی میوه‌ای مغزدار درجه یک ۱۸ هزار تومان، بستنی میوه‌ای بدون مغز و شکلات ۱۴ هزار تومان، قیمت هر کیلو فالوده نیز ۱۱ هزار تومان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *