اهم اخبار

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران: ۶۰۰ تن پیاز امشب به تهران می‌رسد/ عرضه گوجه فرنگی به میزان کافی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مصطفی دارایی نژاد گفت: پیازهای جنوب تا دو هفته آینده به تهران رسیده و با ورود حدود ۲۵۰۰ تن پیاز نو به موجودی انبارها پایه آن به ۱۲ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره بازار پیاز گفت: بارندگی سبب شد تا بارهایی که از انبارهای جیرفت، هشت بندی و قهدریجان اصفهان بارگیری شده بود به تهران نرسد و پیاز ۱,۰۰۰ تومان گران شود.

وی افزود: روزانه حدود ۷۰۰ تن بار پیاز وارد تهران می‌شد که در حال حاضر به دلیل بسته شدن راه‌ها به یک سوم رسیده است. به عنوان مثال امروز در حدود ۲۵۰ تن پیاز در میدان عرضه شد که حاکی از کاهش ظرفیت‌ها داشت.

دارایی نژاد درباره ذخیره سازی این محصول در انبارها عنوان کرد: انبار مربوط به صیفی جات در شهرستان‌های اطراف تهران بوده که کولاک سبب شده تا این بارها به مرکز نرسد. اما جای نگرانی نیست زیرا ۶۰۰ تن بار امشب به تهران می‌رسد و قیمت‌ها شکسته می‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به فعالیت دلال‌ها در بازار پیاز عنوان کرد: بارها این موضوع به نهادهای متولی اعلام شده است که برخی انبارها در اختیار دلال‌ها بوده و آنها با توزیع قطره چکانی قیمت پیاز را در بازار مدیریت می‌کنند. به عنوان مثال در انبار قهدریجان اصفهان در حدود ۳۰ هزار تن پیاز دپو شده که در اختیار چند فرد است. به هر حال انتظار است تعزیرات این منطقه به موضوع ورود کرده و به موضوع رسیدگی کند.

وی اطمینان داد تا دو هفته آینده پیازهای جنوب به تهران رسیده و با ورود حدود ۲۵۰۰ تن پیاز نو به موجودی انبارها پایه آن به ۱۲ هزار تومان می‌رسد.

دارایی نژاد با اشاره به صادرات روزانه ۲ تن پیاز به کشورهای همسایه، گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه صادرات پیاز سبب شده تا بارهایی که به کشورهای عراق و پاکستان ارسال می‌شد صرفه اقتصادی نداشته باشد و برای پوشش نیاز داخل توزیع شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره وضعیت بازار گوجه فرنگی هم اظهار کرد: کمبودی در بازار وجود ندارد و دیشب در میدان بار قیمت این محصول بین ۹ تا ۱۵ هزار تومان عرضه شد. یکی از مشکلات محصولاتی مانند پیاز و گوجه این است که هنگام بارندگی در گل و لای امکان چیدن آنها وجود ندارد و با کمبود این محصولات قیمت‌ها بین ۵۰۰ تا ۱,۰۰۰ تومان گران‌تر می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *