اهم اخبار

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی: کاهش قیمت مرغ در بازار آزاد به ۲۰ هزار تومان تا ۱۰ روز آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: پیش بینی می شود تا ۱۰ روز آینده با تدابیر صورت گرفته قیمت مرغ در بازار آزاد کاهش یابد و با نرخ مصوب یکی شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی یوسف خانی افزود: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ گرم به ازای هرکیلوگرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است در حالی قیمت ها در بازار آزاد بالاتر از این حرف هاست.

وی اظهارداشت: مرغ تنظیم بازاری به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان از ۱۰ روز پیش علاوه بر میادین میوه و تره بار در واحدهای صنفی سطح شهر هم در حال عرضه است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: این اقدام ضمن کاهش قیمت ها باعث شده صف های خرید مرغ در غرف میادین میوه و تره بار نیز کمتر شود.

وی با اشاره به این خبر که قیمت هرکیلوگرم مرغ تا مرز ۳۶ هزار تومان هم پیش رفته بود، افزود: عرضه مرغ تنظیم بازاری باعث شده قیمت مرغ در بازار تا مرز ۲۵ هزار تومان کاهش پیدا کند.

یوسف خانی بیان داشت: قیمت مرغ گرم هر روز نسبت به روز قبل در بازار رو به کاهش است و علت این کاهش هم عرضه همین مرغ های تنظیم بازاری است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد «بیشتر فروشگاه مرغ را قطعه بندی و با قیمت های بالا عرضه می کنند آیا این اقدام به نوعی دورن زدن مصوبات دولت و تخلف محسوب نمی شود»، گفت: قطعه بندی مرغ خیلی قیمت مشخصی ندارد به همین دلیل برخی ها مرغ را قطعه بندی با قیمت های بالاتری عرضه می کنند که به نوعی تخلف است.

وی افزود: این اتفاق هم در میادین میوه و تره بار و هم در واحدهای صنفی می افتد از اینرو ضرورت دارد حوزه های بازرسی و نظارت این موضوع را کنترل کنند.

یوسف خانی بیان داشت: مرغ تنظیم بازاری نه تنها در شهر تهران بلکه در سطح استان تهران هم در حال عرضه است.

وی ضمن اشاره به اینکه مرغ تنظیم بازاری به اندازه ای نیست که در تمامی واحدهای صنفی و فروشگاه عرضه شود، گفت: خوشبختانه عرضه این مرغ در ۷۰ درصد غرف میادین میوه و تره بار شهرداری و واحدهای صنفی شهر و استان در حال انجام است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی افزود: هدف توزیع مرغ تنظیم بازاری رسیدن قیمت مرغ در بازار آزاد به نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

وی یادآورشد: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار آزاد بالاتر از نرخ مصوب است از اینرو پیش بینی می شود تا ۱۰ روز آینده با ادامه توزیع مرغ تنظیم بازاری قیمت مرغ در بازار آزاد با نرخ مصوب یکی شود.


اخبار مرتبط:

بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار؛ قیمت گوشت مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است


سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *