اهم اخبار

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی: افزایش نرخ پنیر لیقوان در مبدا/ مصرف لبنیات سنتی بیشتر شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی رجبی گفت: در بحث تامین شیر خام تولیدکنندگان در تبریز با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند و در نتیجه میزان تولید این محصول کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است از این‌رو شاهد افزایش نرخ پنیر لیقوان در بازار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی با اشاره به تامین محصولات لبنی در ماه رمضان، گفت: قیمت محصولات لبنی در سال جاری تغییر محسوسی نکرده‌ است؛ تنها محصول لبنی که در ماه رمضان افزایش نرخ را تجربه کرده پنیر لیقوان است.

وی درباره دلایل افزایش نرخ پنیر لیقوان، گفت: در بحث تامین شیر خام تولیدکنندگان در تبریز با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند و در نتیجه میزان تولید این محصول کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است از این‌رو شاهد افزایش نرخ پنیر لیقوان در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی ادامه داد: قیمت یک حلب پنیر لیقوان ۱۲٫۵ کیلویی که سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است.

به گفته این فعال صنفی؛ میزان مصرف پنیر لیقوان در ماه رمضان نسبت به سایر محصولات لبنی افزایش پیدا می‌کند. اما افزایش نرخ این محصول در سال جاری در میزان فروش خرده‌فروشی‌ها نیز تاثیر گذاشته و میزان فروش روند کاهشی به خود گرفته است.

رجبی با بیان اینکه امکان تولید پنیر لیقوان در تهران وجود ندارد، خاطر نشان کرد: پنیر لیقوان، در روستای لیقوان تبریز تولید و در تهران توزیع می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مصرف‌کنندگان چگونه سلامت و اصالت یک محصول لبنی به خصوص پنیر لیقوان را تشخیص بدهند؟ گفت: اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی با نظارت وزارت بهداشت به زودی از طرحی رونمایی می‌کند که امیدواریم با اجرایی کردن آن بسیاری از معضلات و مشکلات خریداران محصولات لبنی از جمله چگونگی تشخیص تقلب‌ در محصولات لبنی رفع شود.

رجبی تصریح کرد: اتحادیه با همکاری وزارت بهداشت اپلیکیشنی طراحی کرده است که  مطابق با آن بر محصولات لبنی کد QR درج می‌شود که مشتریان می‌تواند از طریق این اپلیکیشن اصالت کالا و چگونگی نظارت بر واحد صنفی را رصد کند. چند سالی است که اتحادیه تلاش دارند که این موضوع را به نتیجه برساند اما با شیوع بیماری کرونا و تغییر اولویت‌های وزارت بهداشت این طرح مسکوت ماند.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید لبنیات سنتی، گفت: بدون تردید کیفیت و مزه لبنیات سنتی و صنعتی متفاوت است. از سال ۹۲ استقبال مردم از خرید لبنیات سنتی، به‌دلیل طعم و مزه اصیلی که این محصولات دارند رشد فزآینده‌ای به خود گرفت برای اثبات این مدعا می‌توان به افزایش صدور پروانه‌های تاسیس واحدهای فروش لبنیات سنتی استناد کرد. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که اقبال مردم به مصرف این محصولات افزایش پیدا کرده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *