اهم اخبار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران: برای توزیع مویرگی میوه عید در سطح شهر آمادگی داریم/ صادرات پیاز از مبدا انجام می گیرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اسدالله کارگر در خصوص طرح و برنامه اصناف در ایام پایانی سال برای فروش میوه شب عید بیان کرد: طبق سنوات گذشته در بخش خصوصی پیش بینی ‌های لازم انجام شده، اما در بعد دیگر به قولی همکاری جهاد کشاورزی با تعاونی روستایی عمده فروشان قرارداد یا یک برنامه خاص ویژه ‌ای برنامه ریزی شده که ما هم برای توزیع خرده فروشی آمادگی خودمان را اعلام کردیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق اصناف تهران؛ اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در ارتباط با موضوع قیمت و نظارت ها گفت: نظارت پای ما هست از نظر اتحادیه ای و تعزیرات حکومتی، اما قیمت مصوب فعلا از سوی جهاد کشاورزی و متولیان اعلام نشده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا تامین میوه مورد نیاز شب عید صورت گرفته است؟ اظهار کرد: متولی تامین، جهاد کشاورزی است. با عمده فروشان ما در رده سوم قرار میگیریم که بخش مویرگی سطح شهر را داریم. اگر بستر آماده باشد آمادگی خودمان را اعلام کردیم برای سطح شهر که مویرگی تزریق کنیم.

کارگر در خصوص علت گرانی پیاز بیان کرد: دلیل این گرانی می تواند کمبود و صادرات باشد. وقتی به اتحادیه نمی دهند تا تزریق کند همین می شود دیگر.

وی افزود: من فکر می کنم یک جایی دارد اشتباه می شود. ما خرده فروش هستیم، عمده فروش نیستیم. بعد از این که خرید می کنیم با فاکتور قانون‎مند می شود.

کارگر ادامه داد: ما با فاکتور مقایسه می کنیم؛ پیاز داریم ۱۵ هزار تومان، پیاز داریم ۳۵ هزار تومان، دیروز در میدان پیاز قرمز ۳۵ هزار تومان هم فروش رفته پیازی هم داریم ۱۶ و ۲۰ هزار تومان فروش می رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار داشت: به طور کل صادرات پیاز از مبدا انجام می شود و به دست ما نمی رسد. ۸۰ درصد از میوه فروش ها پیاز قرمز نمی آورند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: اتاق اصناف تهران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *