اهم اخبار

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران: مرغ به قیمت مصوب ۷۸هزار تومان رسید/ توجیه بازرسی ها در صورت تامین نیاز بازار از سوی جهاد کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گفته مهدی یوسف خانی بعد از شش ماه و به دلیل افزایش عرضه و اشباع بازار به تازگی مرغ به قیمت مصوب ۷۸هزار تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی  تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ در تهران بیان کرد: خوشبختانه بعد از حدود شش ماه که مرغ افزایش قیمت داشت، در حال حاضر ارزان تر شده و به قیمت مصوب رسیده است. از آغاز شهریور گوشت مرغ در مرغ فروشی ها از قرار هر کیلو ۷۸هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود و این کاهش قیمت به دلیل زیاد شدن عرضه است. بازار اشباع شده و باعث پایین آمدن نرخ مرغ شده است. امیدواریم که این شرایط ثبات داشته باشد.

وی در بیان چالش های صنف خود اظهار کرد: مالیات های سنگین، هزینه بالای آب و برق مصرفی واحدهای صنفی، کمر مرغ فروشان را خم کرده است. بازرسان اتحادیه و جهاد کشاورزی و بسیج اصناف به محض اینکه می فهمند مرغ بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود، برای کسبه صنف ما جریمه های سنگین وضع می کنند.

یوسف خانی تاکید کرد: بزرگترین مشکل صنف به مالیات مربوط می شود. امسال مالیات واحد های صنفی ما هم مانند تمام اصناف چند برابر شد. اعضای صنف توان پرداخت این مالیات های سنگین را ندارند. میزان فروش پایین آمده و درآمدها کم شده، از سوی دیگر هزینه های جاری مغازه ها به قدری بالا رفته که دیگرکسی توانایی پرداخت این مالیات را ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی  تهران تصریح کرد: اداره دارایی بدون توجه به وضعیت بازار و اصناف، کسبه را در تنگنا قرار داده تا مالیات خود را بپردازند.

او هزینه سنگین آب و برق را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و افزود: مرغ و ماهی مواد فاسد شدنی هستند و باید حتما در یخچال نگهداری شوند. هر واحد صنفی ما حد اقل چهار یا بیشتر یخچال در مغازه دارد و

بالطبع مصرف برق بالا می رود. متاسفانه اداره برق هیچ یارانه ای به ما نمی دهد و برای مصرف بالا جریمه هم می شویم.

یوسف خانی در خصوص مصرف آّب هم گفت: برای رعایت موازین بهداشتی مغازه های مرغ فروشی باید مرتبا نظافت شوند و تمام مغازه شست و شو شود. طبیعی است که مصرف آب ما بیشتر از اصناف دیگر باشد. در کل هزینه های جاری واحدهای این صنف خیلی زیاد است و این باعث شده که تعدادی از اعضا اقدام به باطل کردن پروانه کسب خود کرده و تغییر شغل دهند.

یوسف خانی از بازرسی ها به عنوان یک معضل دیگر یاد کرد و گفت: یکی دیگر از معضلات ما بازرسی هاست . به غیر از بازرس های اداره بهداشت و دامپزشکی، سه بازرس دیگر هم داریم که شامل بازرسان اتحادیه، جهاد کشاورزی و بسیج اصناف می شود. این بازرسان مرتب با جریمه های سنگین کسبه صنف را آزار می دهند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: همه ساله شش ماه از سال عرضه گوشت مرغ در بازار کاهش می یابد و منجر به بالا رفتن قیمت ها می شود. در این مواقع مرغ فروش ها برای تامین اجناس مغازه باید مرغ را از بازار آزاد به نرخی بالاتر از قیمت مصوب خریداری کنند و بیشتر هم می فروشند در این مواقع بازرسان به محض فهمیدن این موضوع برای واحدهای صنفی جریمه های سنگین وضع می کنند.

یوسف خانی تصریح کرد: آنها بدون توجه به قیمت خرید مرغ صرفا به دلیل اینکه بیشتر از قیمت عرضه می شود واحدهای صنف را مشمول جریمه می کنند. وقتی این بازرسی ها توجیه پذیر است که جهاد کشاورزی بتواند تولید مرغ را به حدی زیاد کند که مرغ فروش برای تامین کالا به بازار آزاد متوصل نشود./اتاق اصناف تهران

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *