اهم اخبار

رئیس اتحادیه قنادان: کرونا فروش قنادی و شیرینی‌پزی‌ها را به یک دهم کاهش داد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: واحدهای صنفی این بخش بسیار متضرر شده و فروش آنها به یک دهم کاهش یافته است.

علی بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که تاثیر شیوع ویروس کرونا بر واحدهای صنفی قنادی و شیرینی پزی چگونه بوده است، گفت: متاسفانه این موضوع بر فروش واحدهای صنفی قنادی و شیرینی‌پزی بسیار تاثیرگذار بوده و فروش به حداقل رسیده است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان تهران بیان داشت: اگرچه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند مواد غذایی که در حرارت پخته می‌شود، خطر انتقال ویروس را ندارد، اما مردم نگران غیر بهداشتی بودن مصرف مواد غذایی که خارج از منزلشان تهیه می‌شود، هستند و به همین دلیل رغبت کمتری برای خرید شیرینی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که شیرینی جزء اقلامی است که پس از پخت ممکن است با دست کارگر شیرینی پزی و فروشنده در قنادی برای قرار دادن در پاکت، جعبه و ظرف‌های مخصوص تماس داشته باشد، برای رعایت بهداشت بیشتر در این ایام اتحادیه چه اقداماتی انجام داده است، گفت: از سوی اتحادیه براساس ابلاغیه رعایت هر چه بیشتر در قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها یادآوری شده، ضمن اینکه بازرسی و نظارت‌ها افزایش یافته است. 

بهره‌مند در پاسخ به این سوال که الان وضعیت فروش چگونه است، گفت: واحدهای صنفی این بخش هر سال در انتظار ایام پایانی سال برای جبران کسادی بازار هستند، در حالی که شیوع بیماری کرونا فروش واحدهای صنفی این بخش به یک دهم کاهش یافته و کسبه متحمل ضرر و زیان‌های فراونی شده‌اند. 

وی با بیان اینکه در این شرایط پرداخت حقوق کارگران توسط کارفرما بسیار سخت است، گفت: پرداخت مالیات و حق بیمه تامین اجتماعی هم در این شرایط فشار مالی بیشتری را به واحدهای صنفی وارد می‌کند. 

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *