اهم اخبار

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار: فروش هر تخم مرغ به نرخ ۲ هزار تومان گرانفروشی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۹ هزار تومان معادل شانه ای ۳۸ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر نبی پور رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد مصرف، نیازی به واردات تخم مرغ نداریم. با توجه به نرخ مصوب ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان برای هر کیلو تخم مرغ، تشکل ها حاضرند به هر میزانی که میادین نیاز دارند، تخم مرغ در اختیارشان بگذارند.

با توجه به ازدیاد تقاضا از سوی شیرینی فروشی‌ها، قیمت تخم مرغ در بهمن به اوج خود می‌رسد که طبق گفته تولیدکنندگان، شرایط مساعد تولید موجب شده تا قیمت نوسان چندانی نداشته باشد.

نبی پور گفت: روزانه بالای ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، در حالی که سال‌های گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن بود.

به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، شنیده‌ها حاکی از آن است که واردات تخم مرغ در حال انجام است، در حالی که به سبب کیفیت پایین، تقاضایی برای خرید نیست و از طرفی کمبودی در بازار داخل نداریم.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که هر عدد تخم مرغ با نرخ ۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان در مغازه‌های خرده فروشی عرضه می‌شود که طبق گفته رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار این امر گرانفروشی است.

دستگاه‌های مسئول باید با گرانفروشی برخورد کنند؛ چرا که هر شانه تخم مرغ حداکثر ۴۳ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *