اهم اخبار

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی: خرید محصولات استراتژیک با نرخ منطقی راهی برای کنترل کشت محصولات آب بر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رضا نورانی گفت: مسئولان وزارت جهاد و دولت در راستای کاهش کشت محصولات آب بر باید اقدام به خرید محصولات استراتژیک بالاتر از نرخ منطقی و بازار‌های جهانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: با توجه به مشکلات پیش روی صادرکنندگان همچون بازگشت ارز به سامانه نیما باید زیرساخت های لازم فراهم شود.

به گفته او، با اتخاذ تصمیمات یک شبه مبنی بر ممنوعیت‌های گاه و بیگاه صادرات و اخذ تعرفه‌های یک شبه، صادرکنندگان متحمل زیان می شوند.

نورانی با بیان اینکه افزایش چندبرابری صادرات محصولات کشاورزی با فراهم شدن زیرساخت‌ها شدنی است، افزود: با رفع موانع صادراتی و اتخاذ سیاست‌های حمایتی پیش بینی می‌شود که صادرات محصولات کشاورزی به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به راهکارهای کاهش کشت محصولات آب بر گفت: در بحث محصولات استراتژیک باید برنامه اصولی تهیه کرد به طوریکه با خرید محصولات استراتژیک با نرخ منطقی و بالاتر از قیمت های جهانی کشاورزان به سمت و سوی کشت محصولات آب بر نروند.

او گفت: اگر قرار است به سمت توسعه صادرات محصولات کشاورزی حرکت کنیم و به عبارتی تولید صادرات محور باشد، راهی جز توسعه کشت محصولات اساسی و پایداری تولید نداریم‌.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *