اهم اخبار

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی: راهی جز اجرای مصوبه الگوی کشت برای پایداری منابع پایه نداریم

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

سیدرضا نورانی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، برای پایداری منابع پایه راهی جز اجرای مصوبه الگوی کشت نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: با توجه به آنکه اجرای الگوی کشت تصمیم ملی است و نیاز به بودجه کلان دارد، از این رو وزارت جهاد به تنهایی قادر به اجرا و عملیاتی کردن این مصوبه نیست‌.

او با تاکید بر اتخاذ تصمیمات کلان برای اصلاح الگوی کشت افزود: تا زمانیکه مصوبه الگوی کشت اجرا نشود، آمار دقیقی از تولید محصولات نداریم و تولیدکننده تنها با نگاه بازار اقدام به تولید می کند که همین امر منجر به برهم زدن نظم بازار می شود.

نورانی ادامه داد: با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی به شرط ایجاد زیرساخت و رفع موانع امکان صادرات تا ۱۰ میلیارد دلار وجود دارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: با توجه به اتخاذ تصمیم کشاورزان مبنی بر سیاست بازار و نبود برنامه صادراتی، محصول روی دست کشاورزان می ماند که بدلیل بحران منابع آبی راهی جز اجرای مصوبه الگوی کشت نداریم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: برای رونق تولید که به توسعه صادرات محصولات کشاورزی گره خورده است، باید از نظرات تشکل ها و بخش خصوصی استفاده شود چراکه ممنوعیت های گاه و بیگاه صادرات، صدور تعرفه های یک شبه و قوانین سخت گیرانه راه حل تنظیم بازار و رونق تولید داخل نیست‌‌.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. Hossein Farahani says:

    جملات تکراری چندین سال است شعار متولیان شده ولی از برنامه اجرایی ومدل تحقیق و پژوهش خبری نیست حفظ سرمایه های ملی اب خاک هوا سلامتی مردم حیوانات گیاهان ازبین رفته هدف نابودی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *