اهم اخبار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی: آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/ موز ارزان شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارگر از کاهش یک تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ موز در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو موز ۹ تا ۱۱ هزار تومان است.

 

 

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و سبزی اظهار کرد: نسبت به هفته گذشته قیمت موز کاهش و سبزی افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به فراوانی عرضه و کاهش تقاضا ، آرامش و رکود بر بازار میوه حاکم است.

کارگر نرخ هر کیلو انار را ۴ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انگور شاهرودی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۹ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار و سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به نرخ سایر میوه ها در بازار بیان کرد: هر کیلو خیار بوته ای با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، خیار گلخانه ای ۲ تا ۴ هزار، کیوی ۴ تا ۹ هزار، لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۶ هزار، نارنگی بندری ۷ تا ۱۳ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۴ تا ۷ هزار، هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و خربزه ۲ تا ۶ هزار تومان در میدان عرضه می شود.

وی از کاهش یک تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ موز در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو موز ۹ تا ۱۱ هزار تومان است.

کارگر قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو بادمجان گلخانه ای ۴ تا ۷ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، پیاز قرمز ۲ تا ۳ هزار، ترب سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، ترب سیاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار، سیر خشک ۴ تا ۱۰ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۱ هزار، گوجه فرنگی بوته ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۸ هزار تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، کاهو رسمی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کدو حلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، کلم قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، کلم سفید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، لیموترش سنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و نارنج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۳ تا ۴ هزار و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) را ۲  تا ۳ هزار و ۵۰۰ اعلام کرد و افزود: طی ماه های اخیر قیمت سبزی در تهران به سبب تامین از جنوب، شمال و بخشی از اصفهان با نوساناتی روبروست که به سبب نبود سبزی در اطراف شهر تا اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی میوه پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار شب عید اتفاق نیفتد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *