اهم اخبار

رئیس اتحادیه نانوایی سنتی: آرد بدون سبوس در پخت نان استفاده نمی‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بیژن نوروز مقدم گفت: آرد بدون سبوس نداریم و در پخت هیچ نانی از آردی که سبوس ندارد استفاده نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بیژن نوروز مقدم رئیس اتحادیه نانوایی سنتی، در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: برای انواع نان آردهای مختلفی به کار می رود. آرد بربری ۱۸ درصد و آرد تافتون و لواش ۱۵ درصد و آرد سنگک نیز ۱۲ درصد سبوس گیری می شود.

وی درباره این ارقام یادآور شد: وقتی این ارقام را اعلام می کنیم یعنی الباقی سبوس و گندم تبدیل به آرد می شود و اینگونه نیست آرد سبوس نداشته باشد. ۱۲ درصد سبوس گیری یعنی ۸۸ درصد الباقی سبوس و گندم تبدیل به آرد می شود.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایی سنتی، همه آردها سبوس دارند یکی بیشتر و یکی کمتر.

نوروز مقدم در باره برخی شائبه‌ها پیرامون پخت نان با آرد بدون سبوس تاکید کرد: این درصدبندی مصوبه ای است که چند سال ادامه دارد و پیشتر برای نان‌ها تغییر نوع آرد می دادند اما برای هر نوع نان این رقم ثابت است و کسی نمی تواند در این درصدها تغییرات ایجاد کند.

وی درباره پخت نان سنگک با آرد تافتون و دیگر نان‌ها نیز افزود: اتحادیه سنگک جدا از اتحادیه نانوایی سنتی است و خود اتحادیه باید پاسخگو باشد.

نوروز مقدم با بیان اینکه نانوایی‌ها نمی توانند آرد خود را تغییر دهند تصریح کرد: آرد ما در سامانه است و ما حق انتخاب غیر از چیزی که از طریق سامانه دریافت می کنیم نداریم.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *